موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعتصابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی را که در آن هزاران نفر خواستار توافق آتش بس و آزادسازی اسرا هستند، «مایه شرمساری» توصیف کرد و آن را نشانه حمایت از گروه حماس و «یحیی سنوار» رئیس جدید آن دانست.

 اعتصاب کنندگان حامی «سنوار» هستند

تارنمای صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» نوشت، بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه در واکنش به اعتصابات سراسری امروز (دوشنبه) مدعی شد: «این (اعتصابات) به سنوار (رهبر حماس) می گوید که شما ۶ نفر (اشاره به اسرای صهیونیست و آمریکایی) را کشتید و در اینجا، ما از شما حمایت می کنیم».

تایمز آو اسرائیل نوشت: نتانیاهو همچنین وعده داد که «(رژیم) اسرائیل تاوان قتل گروگان‌ها را از حماس خواهد گرفت».

این در حالی است که حماس و مقاومت فلسطین بارها اعلام کرده‌اند که اسرای صهیونیست فقط به دنبال حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه کشته می‌شوند.

این رسانه افزود: بنابر گزارش‌ها نخست وزیر (رژیم) اسرائیل به کابینه اش دستور داد تا ظرف ۴۸ ساعت توصیه‌هایی را در زمینه پاسخ قاطع به حماس به دلیل قتل ۶ اسیر آماده کنند.

برخی از رسانه های عبری زبان امروز بخش هایی از اظهارات نتانیاهو را منتشر کردند. بر اساس این گزارش ها، نتانیاهو از رای کابینه اش در حمایت از موضع وی در حفظ حضور نظامی رژیم اسرائیل در طور مرز غزه-مصر در هر توافق احتمالی دفاع کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد: نتانیاهو، کردیور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) را «راه نجات حماس» توصیف کرد و گفت به آنها اجازه نمی دهم دوباره مسلح شوند و ما را قتل عام کنند.

وی افزود: این فقط یک مساله دیپلماتیک نیست، این مساله راهبردی و مساله ای وجودی برای اسرائیل است.

نتانیاهو مدعی شد اگر ما عقب نشینی کنیم دیگر نمی توانیم- نه برای ۴۲ روز و نه برای ۴۲ سال دیگر- به آنجا بازگردیم.

اعتصاب سراسری امروز در سرزمین های اشغالی به دنبال فراخوان اتحادیه کارگری و درواکنش به کشف اجساد اسرای اسرائیل در نوار غزه برگزار شد.

پافشاری نتانیاهو و کابینه وی برای اعمال خواسته های بیشتر در مذاکرات با حماس، به عنوان مانعی در مقابل توافق آتش بس، خشم عمومی را برانگیخته و فشارها بر نتانیاهو را افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.