موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

معاون فضاها و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی از ۳۴ صدم مترمربع در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰به ۳۸ صدم مترمربع در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲، گفت: افزایش ۵۳ درصدی فضاهای ورزشی محصول طرح شهید «سردار سلیمانی» است.

اختصاص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای تاسیسات ورزشی مدارس

حمیدرضا صائبی گفت: طرح شهید سردار سلیمانی با موضوع بهینه‌سازی و بهسازی و تبدیل به احسن نمودن فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با اولویت مدارس دخترانه و کم برخوردار به صورت مشارکتی اجرا شده است و براین اساس ابلاغ اعتبار و معادل آن با مشارکت خیرین انجام شد که از سال ۱۴۰۰ استارت ۳۶۲۳ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای زده شد و تا اول شهریور امسال این تعداد فضای ورزشی احداث شد.

وی با اینکه از این تعداد فضا ۲۱۹۳ فضا چمن مصنوعی، ۱۶۳ فضا زمین ساحلی، ۲۲۱ سالن ورزشی سقف بلند و ۷۹۰ کلاس درس تربیت بدنی یا سالن ورزشی کوچک، ۲۵۰ کفپوش فضای روباز و ۶ زمین چمن بزرگ است افزود: هر کدام از این فضاها پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۰۰ را به دنبال دارند، ۲۸۹۰ فضای ورزشی تا اول شهریور افتتاح شده و ۷۳۳ فضای ورزشی نیز در دست افتتاح است که تعداد دیگری از آن‌ها ۲۶ شهریور بصورت متمرکز و ملی در مشهد افتتاح می‌شوند همچنین ارسال کاروان تجهیزات ورزشی را به مناطق خواهیم داشت.

معاون فضاها و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از دستاوردهای طرح شهید سلیمانی می‌توان به افزایش سرانه فضای آموزشی از ۳۴ صدم مترمربع در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰به ۳۸ صدم مترمربع در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اشاره کرد و ادامه داد: قبل از سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳۸۹ فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش وجود داشت که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به ۷۳۶۷ فضا و در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به ۸۲۷۹ رسید که افزایش ۵۳ درصدی فضاهای ورزشی محصول طرح است؛ همچنین تعمیر و تجهیز ۸۷۳ سالن ورزشی نیز در کشور انجام شده است.

اختصاص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای تاسیسات ورزشی

صائبی با بیان اینکه کارهای پروژه مهر در سه محور زیرساخت‌ها، منابع انسانی و برنامه و محتوا انجام شده است گفت: بحث زیرساخت‌های طرح شهید سلیمانی شامل افتتاح زمین‌های چمن، سالن‌های ورزشی، استخر، کلاس تربیت بدنی و همین‌طور زمین ساحلی و کفپوش فضای باز است که در طول سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه ورزش دانش آموزی و در بحث ارسال کاروان تاسیسات ورزشی، اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است، افزود: افزایش تقریبا ۸۰۰ درصدی سرانه خرید تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم.

معاون فضاها و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مورد محور برنامه و محتوا بحث مهارت آموزی هر پایه تحصیلی را داریم، ادامه داد: آموزش یک مهارت ورزشی در هر پایه تحصیلی با هدف کیفیت بخشی در تربیت بدنی یا فعالیت‌های ورزشی و ارتقای سلامتی، نشاط و آمادگی جسمانی دانش‌آموزان انجام می‌شود تا مدرسه به کانون تحول محله از طریق برنامه‌های ورزشی سلامت پایه تبدیل شود.

آموزش مرشدی به ۴۰۰۰ دانش‌آموز

صائبی با بیان اینکه در طرح «شهید طوقانی» اجرای نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ زورخانه‌ای و مرشدی برای دانش آموزان پسر در مدارس انجام می‌شود عنوان کرد: در حقیقت این دومین سال اجرای طرح است، سال گذشته به صورت پایلوت در هفت استان انجام شد و ۱۴۰۰ دانش‌آموز برای مرشدی آماده شدند که بعد از آموزش دیدن، در مدرسه ضرب و زنگ در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال ۸۰ کانون در سراسر کشور داشتیم که با هماهنگی فدراسیون ورزش زورخانه‌ای، آموزش‌های مرشدی انجام شد، اظهار کرد: امسال ۴۰۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد آموزش دیدند که سال تحصیلی شاهد حضور این دانش آموزان در نرمش صبحگاهی با ضرباهنگ زورخانه‌ای هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.