موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

بانوی روشندل اصفهانی و پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه مسابقات پارالمپیک در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ بازی‌های پارالمپیک پاریس به مدال نقره دست یافت.

دختر روشندل اصفهانی به مدال نقره پارالمپیک پاریس رسید

هاجر صفرزاده دونده ۲۵ ساله اصفهانی، ظهر امروز سه‌شنبه با ثبت زمان ۵۵.۳۹ ثانیه در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ بازی‌های پارالمپیک پاریس به مدال نقره دست یافت و «امارا دوراند» از کوبا با ۵۳.۵۹ طلا گرفت و مدال برنز نیز به «اوکسانا بوتورچوک» از اوکراین با زمان ۵۵.۶۷ رسید.

مدال صفرزاده ششمین مدال کاروان ایران در رقابت‌های دو و میدانی پارالمپیک پاریس به حساب می‌آید. پیش از او، امیرحسین علیپور در پرتاب وزنه به مدال طلا، مهدی اولاد و ظفر ذاکر در پرتاب وزنه و پرستو حبیبی در پرتاب کلاب به مدال نقره و علیرضا مختاری در پرتاب وزنه به مدال برنز رسیده بودند.

صفرزاده با این مدال، نام خود را در جمع تاریخ سازان ورزش ایران ثبت کرد. او نخستین بانوی نابینای ایرانی است که به مدال پارالمپیک رسید.

صفرزاده که اهل قهدریجان اصفهان است، امسال برای نخستین بار بعنوان بانویی روشندل و پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه مسابقات پارالمپیک انتخاب شد و همراه محمدرضا میرشفیعی، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را حمل کرد.

صفرزاده قهرمان مسابقات جهانی پارادو و میدانی در ماده دوی ۴۰۰ متر در کلاس T۱۲ در سال ۲۰۲۴ و رکورددار آسیا در این دسته با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه است.

صفرزاده در مسابقات پارآسیایی هانگژو چین مدال طلای ۲۰۰ متر را کسب و شکستن رکورد بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود ثبت کرد.

 هفدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ تا ۱۸ شهریور امسال با حضور چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور جهان در ۲۲ رشته در حال برگزاری است و ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی از کشورمان نیز در این آوردگاه مهم جهانی حضور دارند.

شهر قَهدِریجان از توابع شهرستان فلاورجان در ۱۶ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.