عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: فرصت اتصال دستگاه‌ها به سامانه املاک و اسکان رو به پایان است و باید اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم برای اتصال به این بخش صورت گیرد.

فرصت اتصال دستگاه‌ها به‌سامانه املاک و اسکان رو به‌پایان است

به‌گزارش قدس آنلاین، سامانه املاک و اسکان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی با در تنظیم بازار به شمار می‌رود که از سال ۹۹ اجرای آن در دستور کار قرار گرفت و از طریق آن بازار مسکن به سمت بهبود و رونق حرکت کرد.

تکمیل شدن این سامانه تا به امروز در گرو اتصال دستگاه‌ها بوده که تاکنون نتوانسته است هنوز برخی از دستگاه‌ها برای اتصال به این سامانه مقاومت کرده و همین امر باعث شده که با مشکلات و نواقصی در این بخش روبرو شود.

در همین زمینه سلمانی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه در سامانه املاک و اسکان همچنان مواردی وجود دارد که اگر دستگاه‌ها به آن متصل شوند شاهد تسریع و تکمیل در اجرای آن خواهیم بود گفت: برخی از دستگاه‌ها از جمله سازمان ثبت احوال به این سامانه متصل نشده اند که همین امر ایراداتی را وارد کرده و باعث شده که اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی بازار مسکن و همچنین شناسایی خانه‌های خالی با کندی روبرو شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود؛ اما متاسفانه شاهد آن هستیم که اطلاعات در این زمینه کامل نیست و باید شرایط را برای تکمیل اطلاعات فراهم کنیم و در این زمینه باید وزارت راه وشهرسازی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا دستگاه‌ها به این بخش متصل شوند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن یادآور شد: اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کرد باید برخورد و جریمه‌های لازم اخذ شود متاسفانه در حال حاضر تعداد خانه‌های خالی بسیار زیاد شده شناسایی و عرضه این واحدها تنها از طریق سامانه املاک و اسکان امکان پذیر است که تاکنون هم اقداماتی در این حوزه صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر و طبق آخرین آمارهای که صورت گرفته است بیش از ۵۰۰ هزار واحد خالی به بازار مسکن عرضه شده است که این واحدها پیش از این توسط  دلالان و سوداگران احتکار شده بودند که از طریق سامانه املاک و اسکان شناسایی شده‌اند.

سلمانی بیان کرد: رونق بازار مسکن در گرو  سامانه املاک و اسکان است، بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر بتواند این سامانه را تکمیل کند تا در سال‌های آینده بتوانیم با مشکلاتی از جمله گرانی مسکن و افزایش قیمت مواجه نشویم.

وی افزود: فرصت دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان ثبت احوال و بانک مرکزی برای اتصال به سامانه املاک و اسکان رو به پایان است و در این بخش باید اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.