وزیر دفاع آمریکا با اعلام یک بسته نظامی جدید ۲۵۰ میلیون دلاری از سوی دولت جو بایدن رئیس جمهوری کنونی دموکرات آمریکا به اوکراین اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا به کمک به اوکراین متعهد است و ما به تقویت سامانه‌های دفاعی این کشور ادامه خواهیم داد.

پنتاگون: به تقویت سامانه‌های دفاعی اوکراین ادامه می‌دهیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که به آلمان سفر کرده است، در یک نشست با حضور گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین با حضور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که دولت بایدن ۲۵۰ میلیون دلار دیگر تسلیحات از جمله مهمات دفاع هوایی و توپخانه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

رئیس پنتاگون تصریح کرد: واشنگتن به کمک به اوکراین متعهد است و ما به تقویت سامانه‌های دفاعی این کشور ادامه خواهیم داد.

مقامات آمریکایی در این دیدار علاوه بر اختصاص منابع دفاع هوایی و توپخانه به اوکراین، تلاش کردند بر تقویت دستاوردها در توسعه پایگاه صنعتی دفاعی اوکراین متمرکز شوند تا با نزدیک شدن روزهای پایانی ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، صنعت نظامی اوکراین شرایط محکم تری داشته باشد.

آستین گفت که کشورهای شریک غربی در حال همکاری با اوکراین برای تهیه موشکی جایگزین برای سامانه‌های دفاع هوایی اس-۳۰۰ این کشور هستند.

بیل لاپلانت، خریدار اصلی تسلیحات پنتاگون، که وزیر دفاع آمریکا را در این سفر همراهی می کند به خبرنگاران گفت: آمریکا همچنین بر تامین منابع مختلف موشک های هوا به زمین جنگنده F-۱۶ متمرکز است، از جمله موشک مشترک هوا به سطح استنداف، که می تواند گزینه موشک کروز دوربردتر را به اوکراین بدهد.

لاپلانت گفت که هیچ تصمیمی در مورد مهمات گرفته نشده است، و خاطرنشان کرد که مقامات آمریکایی در مورد ارائه قابلیت های دوربرد به اوکراین تصمیم نگرفته اند.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز که برای نخستین بار برای سخنرانی در جمع حامیان نظامی اوکراین به پایگاه هوایی آمریکایی رامشتاین حضور یافته بود، تاکید کرد که کشورش اکنون بیش از هر چیز به مجوز آمریکا و غرب برای استفاده از سلاح های دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه نیاز دارد. آمریکا به دلیل نگرانی از تشدید بیشتر جنگ تاکنون این خواسته را اجابت نکرده است.

زلنسکی خطاب به نمایندگان کشورهای عضو گفت: ما نیاز داریم که این توانمندی دوربرد را نه تنها برای کاربرد در سرزمین تقسیم شده اوکراین، بلکه در خاک روسیه نیز در اختیار داشته باشیم تا روسیه ترغیب شود تا به دنبال صلح باشد. باید کاری کنیم که شهرهای روسیه و حتی سربازان روس از میان پوتین و صلح یکی را انتخاب کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون حمله غافلگیرانه به استان کورسک روسیه که به گفته زلنسکی ارتش اوکراین در جریان آن توانسته حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده و حدود ۶ هزار سرباز روس را کشته یا زخمی کند، مانع از تمرکز رئیس جمهور روسیه بر تصرف شهر پوکروفسک اوکراین نشده است. از دست دادن پوکروفسک که راه آهن و خطوط تدارکات آن برای ارتش اوکراین حیاتی است، می تواند شهرهای دیگر این کشور را نیز در معرض خطر قرار دهد.

زلنسکی با اشاره به تاخیر فراوان در ارسال سامانه های وعده داده شده، گفت: تعداد سامانه‌های پدافند هوایی که هنوز تحویل داده نشده‌اند قابل توجه است.

از سال ۲۰۲۲ و همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بیش از ۵۰ کشور حامی دولت زلنسکی مجموعاً ۱۰۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین کرده اند که سهم آمریکا در این میان بیش از ۵۶ میلیارد دلار بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.