«سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با انتشار فراخوانی، از مردم این کشور خواست کفن‌پوشان در تظاهرات میلیونی ۲۴ سپتامبر (سوم مهر ماه) با هدف تاکید بر حمایت از غزه در مقابل تجاوزگری رژیم صهیونیستی شرکت کنند.

فراخوان رهبر جریان صدر برای برگزاری تظاهرات میلیونی در حمایت از غزه در بغداد

رهبر جریان صدر در این بیانیه خواستار رساندن صدا و تصویر این تظاهرات به جهانیان با هدف انعکاس تصویر واقعی میزان حمایت ملت عراق از قضیه فلسطین شد.

سید مقتدی صدر همچنین خطاب به طرفداران مساله فلسطین و صلح‌طلبان و مخالفان تروریسم رژیم صهیونیستی گفت: از برادران عراقی‌ام در همه جریانات (به جز فاسدین) می‌خواهم در تظاهرات میلیونی برای منعکس کردن تصویر واقعی میزان حمایت مردم عراق از قضیه فلسطین و برادران تحت ستم‌شان در غزه شرکت کنند.

رهبر جریان صدر زمان برگزاری این تظاهرات را ۲۴ سپتامبر (سوم مهر ماه) اولین جمعه پس از سالروز میلاد پیامبر (ص) اعلام و تاکید کرد: این تظاهرات مسالمت‌آمیز در میدان تحریر (آزادی) بغداد برگزار می‌شود و از شرکت کنندگان درخواست می‌شود در صورت امکان کفن‌پوشان در آن حضور یابند تا بدین ترتیب صدا و تصویر شما در سراسر دنیا انعکاس یابد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

در حالی که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی آنها هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند و چند دوره مذاکره در این باره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.