تحولات لبنان و فلسطین

بوشهر- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو توسط این اداره کل صادر شده است.

صدور ۲ مجوزِ سرمایه‌گذاری خارجی در استان بوشهر

رسول زارعی افزود: یکی از این مجوزها در حوزه تکمیل زنجیره مرغ در بندر ریگ صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: صدور مجوز ۷مورد سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۳۵ میلیون نیز  در حال انجام است که تعدادی از آن‌ها تا پایان شهریور و مابقی آن تا پایان سال صادر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر افزود: طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع ۸ مجوز و سال گذشته نیز یک مورد مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان بوشهر صادر شده است.

زارعی با بیان این‌که به دلیل شرایط تحریمی در کشور اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بازتاب داده نمی‌شود تا این قبیل طرح‌ها در مسیر اجرا با مشکل برخورد نکند، گفت: براساس مجوزهای صادر شده در درگاه ملی مجوزها، طی سال ۱۴۰۱ به عنوان سال آغاز طرح ۷۵۵ مورد، سال ۱۴۰۲، ۴۷ هزار و ۶۰۰ و از ابتدای امسال تا کنون ۶۸ هزار و ۷۰۰ مجوز در درگاه ملی صدور مجوز برای بوشهری‌ها صادر شده که در مجموع طی سه سال اخیر ۱۲۴ هزار مجوز در درگاه ملی صدور مجوز برای این شهر صادر شده است.

به گفته این مسئول، درگاه ملی در کاهش مراجعات مردم و همچنین کوتاه‌تر کردن فرایند بروکراسی اداری کمک قابل توجهی کرده و سطح رضایت‌مندی مردم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

زارعی افزود: امید می‌رود با تداوم خدمات ارزنده دستگاه‌های نظارتی، سایر دستگاه‌ها وارد چرخه درگاه ملی مجوزها نشوند تا زمینه برای اجرا هرچه جامع‌تر قانون مجلس برای تسهیل در کسب و کارها فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.