پیشنهاد سردبیر

جنبش انصارالله یمن ضمن تبریک عملیات شهادت طلبانه صبح امروز در مرز اردن و فلسطین اشغالی، تأکید کرد که چنین عملیاتهایی، صرفا پاسخ به کشتار صهیونیستها در غزه است.

انصارالله: روزهای سختی در انتظار دشمن صهیونیستی خواهد بود

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه صبح امروز در مرز اردن و فلسطین اشغالی تاکید کرد که این عملیات نشان می‌دهد روزهای بسیار سختی در انتظار دشمن صهیونیستی خواهد بود.

انصارالله ضمن تبریک این عملیات که به کشته شدن سه صهیونیست منجر شد، با انتشار بیانیه‌ای گفت: این عملیات جهادی، بیانگر شجاعت و ایمان مجری آن به مسئله فلسطین و نشانگر احساسات ملی در قبال جرایم کشتارجمعی در فلسطین است.

صبح امروز یک راننده کامیون اردنی در گذرگاه مرزی اردن و فلسطین اشغالی با عبور از پل «ملک حسین» خود را به آن‌سوی گذرگاه رساند و سه شهرک‌نشین اسرائیلی را با شلیک گلوله از پا در آورد.این گذرگاه در فلسطین با نام «الکرامه» و در بخش اردن به نام «پل ملک حسین» یا گذرگاه «اللنبی» شناخته می‌شود.

«ینال فریحات» نماینده پارلمان اردن هم ساعتی پیش در واکنش به عملیات شهادت طلبانه شهروند این کشور علیه صهیونیست‌ها تأکید کرد که عملیات شهید «ماهر الجازی» مردم اردن را زنده کرد.
وی با بیان اینکه این عملیات بهترین پاسخ به بنیامین نتانیاهو، ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ است، گفت: عملیات شهید الجازی افتخارات جنگ «الکرامه» را برای ما زنده کرد.

فریحات همچنین تاکید کرد که ملت اردن از نظر تاریخی به مسئله فلسطین گره خورده‌اند و هر اردنی به جان‌فشانی هموطنان و اجداد خود و خون‌هایی افتخار می‌کند که به‌خاطر خاک فلسطین ریخته شده است
این جنبش یمنی تصریح کرد: این عملیات نشان داد تا زمانی که دشمن صهیونیستی به تجاوز و جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد، روزهای سختی در انتظارش خواهد بود.
انصارالله می‌گوید که این عملیات فقط پاسخ کوتاه اما به حقی به ماشین کشتار و جنایات صهیونیست‌هاست که تحت حمایت آمریکا قرار دارد.


عملیات الکرامه، شکست مفتضحانه دستگاه امنیتی اسرائیل است

در پی این عملیات، جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای عملیات مذکور را نشانه‌ای از هم‌بستگی مردم اردن و فلسطین در مقابله با دشمن اشغالگر دانست و گفت: «عملیات قهرمانانه‌ای که امروز یکی از مردان شجاع اردن انجام داد واکنش طبیعی به هولوکاست دشمن صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری است».

حماس گفت که عملیات گذرگاه الکرامه، بر این امر تأکید دارد که ملت‌های عربی، اشغالگری و جنایت‌ها و دست‌درازی دشمن اشغالگر در فلسطین و اردن را نمی‌پذیرند.

نهاد فلسطینی «کمیته‌های مقاومت» نیز در بیانیه خود گفت: «پیام عملیات گذرگاه الکرامه برای صهیونیست‌ها و رهبرانشان این بود که هر کسی آتشی برافروزد، خود در آن خواهد سوخت».کمیته‌های مقاومت نیز تأکید کرد که این عملیات نشانه شکست امنیتی، اطلاعاتی و نظامی تمامی نهادهای امنیتی دشمن صهیونیستی بود.

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.