پیشنهاد سردبیر

رئیس جمهورگفت: مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بنگاه‌های زیر نظر دولت اگر نتوانند مجموعه تحت مدیریت خود را به سود برسانند، باید در ضرر و زیان‌های وارده سهیم باشند.

 رئیس‌جمهور: رضایتمندی یا نارضایتی ارباب رجوع یکی از مبانی پرداخت حقوق و مزایا قرار گیرد

دکتر مسعود پزشکیان بعد از ظهر یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در جلسه هیات دولت پس از معرفی و تایید انتصاب مدیران عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی هیئت وزیران، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای آنان، اصلاح ساختارها و رویه‌ها با هدف جلب و ارتقای رضایتمندی عمومی از خدمات دستگاه‌های دولتی و عمومی را محور عمل و هدف غایی دولت چهاردهم عنوان کرد.

رئیس جمهور از مدیران جدید شرکت راه‌آهن و بیمه مرکزی ایران خواست تا با یافتن راهکارهای خلاقانه و نوآورانه بر مشکلات موجود در مسیر ارتقای کارآمدی، بهره‌وری، کیفیت خدمات‌رسانی و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات مجموعه‌های تحت مدیریت خود بکوشند و گفت: بنای ما در دولت چهاردهم این است که فارغ از انتساب افراد به جناح‌ها و احزاب، توانمندترین افراد را برای مدیریت شرکت‌ها و مجموعه‌های زیر نظر دولت و نیز عضویت در هیئت مدیره‌ها انتخاب کنیم.

پزشکیان همچنین افزود: نکته مهم اما این است که پیمان‌نامه‌ای تنظیم خواهیم کرد که بر اساس آن هر کس که برای مدیریت یا عضویت در هیئت مدیره مجموعه‌ها و بنگاه‌های دولتی انتخاب شد، باید متعهد شود که این مجموعه را متحول کند، آن را به‌روزرسانی کرده و به سوددهی و بهره‌وری برساند؛ مدیران و اعضای هئیت مدیره شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی از این پس در سود و زیان شریک خواهند بود و اگر نتوانند شرکت را به سوددهی برسانند، باید در ضرر و زیان‌های وارده سهیم باشند.

رئیس جمهور تاکید کرد که شرکت‌های دولتی باید سودده باشند و اگر شرکتی به هر دلیل سودآور نیست، باید تعیین تکلیف یا تعطیل شود.

پزشکیان همچنین از همه مسئولان و مدیران دولت خواست در نظر داشته باشند که مردم در مراجعه برای دریافت خدمات تعریف شده در چارچوب وظایف و ماموریت‌های آن دستگاه، حکم ارباب آنان را دارند و باید خدمات تعیین شده را با بهترین کیفیت و رعایت نهایت کرامت، عزت و احترام دریافت کنند و اگر ارائه خدمات درخواستی در چارچوب وظایف آن دستگاه نیز نبود، باز هم با رعایت احترام و کرامت افراد، موضوع برای آنها تشریح شود.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که یکی از مبانی اصلی پرداخت حقوق و مزایای مدیران و کارکنان باید میزان ایجاد رضایت و یا نارضایتی برای ارباب رجوع، قرار گیرد.

پزشکیان از مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز خواست تا در اجرای پروژه‌های این بخش، به تکلیف سند چشم‌انداز در رساندن کشور به جایگاه اول منطقه به طور جدی توجه شود، چرا که اگر یک مسیر ریلی با مصالح و ماشین‌آلات قدیمی اجرا شود، باعث اتلاف توأمان زمان و منابع کشور و افزایش فاصله ما با رقبای منطقه‌ای خواهد شد.

در جلسه امروز(یکشنبه) هیات دولت جبارعلی ذاکری برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پرویز خوش‌کلام خسروشاهی برای تصدی مدیرعاملی بیمه مرکزی از سوی وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی معرفی شده بودند که با رای هیات وزیران رسما به این سمت منصوب شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.