پیشنهاد سردبیر

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سه سال اخیر از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مصرف کاغذ به ۲ میلیون تن رسیدیم که رشد ۱۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۰.۵ درصدی مصرف کاغذ و کارتن در سه سال گذشته

محمد مهدی برادران یکشنبه شب ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ با انتقاد از پایین بودن سرانه مصرف کاغذ در کشور افزود: هر قدر سرانه کاغذ در کشور افزایش پیدا کند به تبع مصرف پلاستیک کاهش پیدا خواهد کرد و با فرهنگ سازی در این عرصه، حمایت از محیط زیست صورت می گیرد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ جزو صنایع عظیمی از حیث نیروی کار و مکمل سایر صنایع است که بدون این صنعت سایر صنایع توزیعی نیز دچار مشکل می شوند.

معاون صنایع وزیرت صمت افزود: صنعت چاپ، دماسنج سایر صنایع است به گونه ای که ۹۵ میلیون دلار صادرات رسمی در سال گذشته بوده و صنعت چاپ در کنار این محصولات بوده و به این صادرات ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ بسیار رقابتی با محصولات داخلی و خارجی است، گفت: تولیدات این صنعت با حداقل قیمت و بیشترین کیفیت قابل رقابت در عرصه جهانی هستند.

برادران بیان داشت: ۱۴۹۳ واحد صنعتی تولیدی بزرگ و ۱۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در حوزه صنعت چاپ فعال هستند.

وی ادامه داد: رویکردهای جدیدی برای صنعت چاپ در سال های اخیر اتفاق افتاده که جدا از مقوله چاپ بوده است. شاهد رشد مجموعه خدمات فنی و بازرگانی، تامین مواد اولیه و نقش طراحی ها در صنعت چاپ بوده ایم این در حالیست که در گذشته نقطعه ضعف ما صنعت بسته بندی بوده است.

برادران با بیان اینکه در حوزه مرکب برای چاپ عکس، نوارهای طلاکوب و کاغذ وکیوم موضوع های مختلف را دنبال کردیم، گفت: این امر در کاهش ارزبری موثر بوده است. ضمن اینکه تعداد پروانه های بهره برداری در صنعت چاپ رشد ۲۰ درصدی داشته است.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صاحبان صنعت چاپ دارای مشکلاتی هستند که از سوی وزارت صمت پیگیری می کنیم. یکی از این موارد بحث ممنوعیت در محدوده شهرها به خاطر مساله محیط زیستی است که امیدواریم حل این مشکل را با مصوبه ای از هیات دولت پیگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی دارای مشوق هایی هستند. واحدهای صنفی صنعت چاپ بزرگ نیز به خاطر حجم تولید و نیروی کار باید از این مزایا استفاده کنند که امتیاز خوبی است. حق این اتحادیه به خاطر نقش کلیدی است.

به گفته برادران، بیشتر ماهیت این اصناف حدود ۹۰ درصد تجاری است و با سایر صنایع گره خورده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.