پیشنهاد سردبیر

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش‌هایی از جمله چوگان و زورخانه‌ای ریشه در تمدن و فرهنگ ایران دارند، گفت: در گذشته بی‌محبتی‌هایی به ورزش اصیل چوگان شده، اما برنامه‌هایی را در دستور کار داریم تا شاهد رشد و توسعه این ورزش باشیم.

دنیامالی: در گذشته کم‌لطفی‌هایی به چوگان شده اما جبران خواهد شد

احمد دنیامالی در حاشیه برگزاری مراسم شب فرهنگ ایرانی که توسط فدراسیون چوگان برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: چوگان ورزشی است که ریشه در تمدن ما دارد و از سابقه طولانی برخوردار است. متاسفانه در گذشته به خوبی این رشته مورد توجه نبوده و در صدد هستیم با اقدامات لازم رشد و توسعه این ورزش را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون چوگان یکی از اولین روسای فدراسیون‌هایی بود که با او دیدار داشتیم، بر اساس منویات مقام معظم رهبری برخی از رشته‌ها، رشته فرهنگی برای ما محسوب می‌شوند که چوگان و ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی از آن جمله هستند که در آنها تنها بحث ورزش نیست و توسعه فرهنگ و تمدن هم مورد تاکید و توجه است.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: چوگان زمین زیاد و اسب‌های خاص لازم دارد که در کشور ما نژادهای مختلف وجود دارد، این ورزش شامل رشته بوده و اولین اقدام ما این است که محلی اختصاصی برای چوگان داشته باشیم و با این شرایط در آینده خبرهای خوبی از چوگان خواهیم شنید.

دنیامالی در واکنش به مشکلاتی که بین فدراسیون چوگان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وجود دارد و اتفاقی که چند وقت اخیر برای یکی از اسب‌های چوگان رخ داد که منجر به شکسته شدن پای او شد، گفت: از بابت آن حادثه متاسفم هستیم و نباید رخ می‌داد و امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم. این شرکت در راستای توسعه ورزش تشکیل شده و محوریت کار ما ورزش و جوانان است، هر مجموعه‌ای که کار حمایتی و پشتیبانی انجام می‌دهد در شرح وظایفش آمده که هدف خدمت به ورزش است،‌ اقداماتی در این خصوص انجام شده که شرایط مناسبی را در جهت اختصاص فضای مناسب به چوگان داشته باشیم تا شاهد این اتفاقات نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.