تحولات لبنان و فلسطین

دبیر علمی هجدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران گفت: "آمایش، ارزیابی و مدیریت هوشمند بوم نظامها" و همچنین "روشهای نوین و هوشمند ارزیابی و مدیریت زراعی" با استفاده از هوش مصنوعی در این دوره از کنگره بررسی می شود.

استفاده از هوش مصنوعی در چهارمین کنگره بین المللی علوم زراعت بررسی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، بهنام کامکار با اشاره به شعار این کنگره علمی با عنوان "مدیریت بهره وری خردمند منابع تولید در کشاورزی" افزود: توجه به منابع موجود در کشور در راستای بهره وری در تولیدات کشاورزی و همچنین جلوگیری از آسیب های زیست محیطی، به توجه جمعی مسوولان، کشاورزان و سایر افراد وابسته به حوزه کشاورزی نیاز دارد.

وی ادامه داد: زیرساخت های استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی در کشور ما محدود است و باید این دانش و استفاده از دانش نوین مورد توجه قرار گیرد و هم اکنون استفاده از سنسورهای مبتنی بر حسگر نزدیک در کشور ما به شکل محدود مورد استفاده قرار گرفته است ولی گسترش استفاده از فناوریهای سنجش از دور و استفاده از امکانات ماهواره در کشور ما هنوز جای کار بسیار دارد.

استاد گروه اگروتکنولوژی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هنوز زیرساخت ها در کشور ما وابسته است و در نگهداری سیستم ها پیشرفت کافی نداشته ایم و این در حالی است که دنیا به سمت مدیریت هوشمند آبیاری و کوددهی گیاهان حرکت کرده است تا در وقت و هزینه ها صرفه جویی پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.