پیشنهاد سردبیر

جنبش حماس همزمان با برگزاری یکصد و شصت و دومین نشست عادی شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره، ابراز امیدواری کرد که این نشست مثمر ثمر بوده و به فشار بر رژیم صهیونیستی در راستای توقف جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه منجر شود.

حماس: امیدواریم نشست اتحادیه عرب به تحت فشار قرار گرفتن اسرائیل منجر شود

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس در پیامی تاکید کرد: کابینه رژیم اشغالگر با ارتکاب کشتارهای جدید مانع تلاش‌های آتش‌بس و توقف جنگ نسل‌کشی می‌شود.

حمدان افزود: ما مشتاقانه منتظر نتیجه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب هستیم و امیدواریم که منجر به فشار بر اشغالگران برای توقف جنگ و باز کردن گذرگاه‌ها شود.

وی خطاب به وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که درحال برگزاری نشست دوره‌ای خود در قاهره هستند، گفت: رژیم اشغالگر همچنان به تحمیل محاصره و محدودیت بر مردم ما به ویژه در شمال نوار غزه، جایی که بیماری‌ها و قحطی در آن ریشه دوانیده است، ادامه می‌دهد.

حمدان اضافه کرد: ما از وزرای خارجه اتحادیه عرب می‌خواهیم که برای توقف تجاوز به نوار غزه تلاش کنند و هر کاری که لازم است برای حفاظت از قدس و اماکن مقدس آن انجام دهند.

یکصد و شصت و دومین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه بعد از ظهر امروز پس از برگزاری نشست مشورتی در مقر اتحادیه عرب در قاهره آغاز شد.

این نشست در شرایطی در حال برگزاری است که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است. این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.