پیشنهاد سردبیر

رئیس سازمان شیلات ایران از صادرات محصولات شیلاتی به ۴۵ کشور دنیا در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: انواع ماهیان دریایی، خوراک آماده آبزیان و میگو در صدر محصولات صادراتی است.

صادرات آبزیان به ۴۵ کشور دنیا / پیش‌بینی صادرات ۳۰۰ هزار تنی تا پایان سال ۱۴۰۳

به‌گزارش قدس آنلاین، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران درباره صادرات محصولات شیلاتی به ۴۵ کشور دنیا در ۵ ماه ابتدای سال جاری اشاره و اظهار کرد: انواع ماهیان دریایی، خوراک آماده آبزیان و میگو، در صدر محصولات صادراتی قرار دارند.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: طبق اعلام گمرک، صادرات محصولات شیلاتی در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ افزایش ۳۲ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۲۴ درصدی از نظر ارزشی داشته است.

وی اضافه کرد: میزان وزنی صادرات محصولات شیلات در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۶۸ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون وزیر در سازمان شیلات تصریح کرد: در سال گذشته با صادرات ۲۱۰ هزار تن محصول شیلاتی به بیش از ۵۰ کشور هدف، رکورد ۶۵۰ میلیون دلاری صادرات آبزیان از لحاظ ارزشی شکسته شد که این امر نشان از پایبندی کشورمان به استانداردهای بین‌المللی دارد.

حسینی از دستور کار قرار گرفتن مواردی چون شناسنامه‌دار کردن مزارع شیلاتی و شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی خبر داد و گفت: سامانه سجاک نیز قابلیت رصد محصولات شیلاتی پیش از تولید، زمان تولید و پس از آن را داراست.

وی تصریح کرد: تحقق صادرات ۳۰۰ هزار تنی انواع آبزیان به ارزش حدود ۷۰۰ میلیون دلار تا پایان سال جاری قابل پیش‌بینی است.

معاون وزیر در سازمان شیلات، به مستمر بودن تولیدات شیلاتی در تمامی فصول اشاره کرد و گفت: کم‌آب‌بر بودن تولیدات شیلاتی، سالم بودن غذاهای تهیه شده از آبزیان و بازارپسندی محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی برخی از مزیت‌های آبزیان است و درصدد هستیم تا ارزش افزوده تون ماهیان را با تولید محصولات خاص چون "ساشی می" افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.