پیشنهاد سردبیر

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۵۰ درصدی نرخ یارانه مراکز مجری برنامه «توانبخشی مبتنی بر جامعه» موسوم به سی.بی.آر (CBR) خبر داد.

افزایش ۵۰ درصدی نرخ یارانه مراکز مجری برنامه «توانبخشی مبتنی بر جامعه»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان بهزیستی کشور، افروز صفاری فرد خاطرنشان کرد: افزایش یارانه بر اساس پیگیری های مکرر معاونت توانبخشی در جذب اعتبارات متناسب و با دستور ریاست سازمان در تلاش برای نزدیک سازی به قیمت تمام شده و بهبود بخشی به خدمات در مراکز و موسسات غیر دولتی ارائه کننده برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اعمال این افزایش و پرداخت آن از مرداد امسال، گفت: ارقام سرانه یارانه پرداختی به هر موسسه برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت شهری و روستایی از ارقام ۱۲۰، ۱۴۰ و ۱۶۰ هزار ریال بر اساس رتبه بندی مراکز مجری به ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار ریال برای هر پرونده افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین به پرداخت ماهانه و متمرکز الکترونیکی این یارانه ها از ابتدای سال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اقدامات مراکز مجری و تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه عمدتا در جهت دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات در حوزه سلامت، آموزش، اجتماعی و توانمندسازی می باشد و هم زمان اقداماتی نیز در زمینه رفع موانع فیزیکی، نگرشی، ارتباطی و قانونی توسط آنان انجام می گیرد تا زمینه های لازم برای ورود افراد دارای معلولیت به سطح عادی جامعه فراهم شود.

وی یادآور شد: درحال حاضر۱۰۳۰ مرکز و موسسه مجری برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند که با همکاری ۵۴۸۴ نفر تسهیلگر، این خدمات ارائه می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.