پیشنهاد سردبیر

یک کارشناس عرب مسائل سیاسی با اشاره به عملیات اخیر در گذرگاه الکرامه میان فلسطین اشغالی و اردن که به هلاکت سه صهیونیست انجامید از عملیات‌های مشابه آن در آینده نزدیک خبر داد.

تحلیلگر عرب: عملیات‌های ضدصهیونیستی دیگری مشابه گذرگاه «الکرامه» در راه است

خبرگزاری شهاب در گزارشی با عنوان «آیا عملیاتی دیگر در آینده مشابه عملیات الکرامه رخ خواهد داد؟»، آورده است: عملیات گذرگاه الکرامه که از سوی یک اردنی انجام شد و طی آن سه اسرائیلی کشته شدند به مثابه سیلی به اشغالگران بود که گمان کردند جنایات وحشیانه آنها علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و غزه بدون پاسخ خواهد ماند.

عملیاتی که «ماهر الجازی» نظامی بازنشسته در گذرگاه الکرامه انجام داد موجی از شعف در داخل اردن و خارج آن ایجاد کرد و همه به اجماع این نوع عملیات را در سایه نسل کشی دشمن در غزه، مشروع دانستند.

این عملیات سلحشورانه اولین از نوع خود از زمان حمله اشغالگران به غزه در هفتم اکتبر محسوب می‌شود و تحلیلگران و ناظران امر بر این باورند که این عملیات آخرین نخواهد بود به ویژه که کشتار و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ادامه دارد.

«سعد نمر» تحلیلگر سیاسی در این باره گفت: عملیات گذرگاه الکرامه حداقل واکنش به اشغالگران بود به ویژه از جانب ملت عربی که کشتار و نسل کشی فلسطینیان را در سایه سکوت جهانی و کشورهای عربی مشاهده می کند.

این تحلیلگر افزود: شهروند اردنی هنگامی که مشاهده کرد که احدی به دنبال توقف نسل کشی و کشتار دشمن در غزه و کرانه باختری و یا حتی محکومیت اسرائیل و وادار کردن آن به پایان جنگ و حملات روزانه علیه ملت فلسطین نیست، دست به این اقدام زد. این عملیات همچنین در سایه طرح های مربوط به کوچاندن فلسطینی ها و وطن جایگزین، رخ داد.

ابودیاب ادامه داد: اسرائیل می داند که جنایاتش بدون واکنش از جانب مقاومت در کرانه باختری و غزه و حتی غیورمردان در جهان عرب و اسلام، نخواهد ماند. امکان اینکه جوانان به پاخاسته خشمگین به محض اینکه فرصت پیدا کنند دست به عملیات بزنند، وجود دارد. در آینده نه تنها در مرز اردن بلکه در مرز فلسطین اشغالی با مصر نیز امکان انجام عملیاتی مشابه عملیات الکرامه وجود دارد.

وی در پایان گفت: اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر به دنبال این عملیات آنرا تروریسم ایرانی نامید نشان از حماقت و کودن بودن او دارد. نتانیاهو باید انتظار چنین واکنش هایی و بیشتر از آنرا داشته باشد تا اشغالگران تاوان جنایات خود را بدهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.