پیشنهاد سردبیر

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 1012021

وزیر دادگستری گفت: هر کسی در هر مقامی به ادیان و بزرگان آن ها توهین و یا اقوام ایرانی را تحقیر کند عمل مجرمانه انجام داده است و باید مورد تعقیب دادستان قرار بگیرد.

وزیر دادگستری: تحقیر اقوام ایرانی جرم است

امین‌حسین رحیمی؛ با بیان سخنانی در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب اظهار کرد: باید مراقبت کنیم که به هیچ وجه نباید حرمت اقوام و ادیان و مذاهب  شکسته شود و  در این خصوص بارها مقام معظم رهبری به رعایت این مهم تأکید فرموده‌اند. در قانون مجازات اسلامی هم برای توهین‌کنندگان به اقوام و ادیان، مجازات کیفری تعیین شده است.

رحیمی افزود: دشمنان ایران از اینکه مردم ایران با صمیمیت زندگی می‌کنند ناراحتند و تلاش دارند اختلاف بین مذاهب را ایجاد کنند، پس باید هوشمندانه عمل کرد و اگر هر کسی در هر مقام و موقعیتی به ادیان و بزرگان آن ها توهین کند و یا اقوام ایرانی را تحقیر کند عمل مجرمانه انجام داده است و باید مورد تعقیب قرار گیرد و نیاز به شکایت خصوصی ندارد و دادستان وظیفه دارد با او برخورد کند.

وی با بیان اینکه ما در قوه قضاییه تلاش می‌کنیم امنیت قضایی را در جامعه ارتقا دهیم، گفت:هیچ تفاوتی بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف وجود ندارد و دستگاه قضایی متعلق به همه مردم ایران است و باید به همه خدمت ارائه کند و در دولت هم همین طور است و تمام خدمات دولتی برای همه مردم است و در دولت چهاردهم شعار رئیس جمهور همین است که هم وحدت داشته باشیم و امکانات به همه تعلق داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.