پیشنهاد سردبیر

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تمدید مجوز فعالیت این مدارس را منوط به کسب صلاحیت‌های لازم دانست.

آخرین اخبار مربوط به مدارس غیردولتی؛ اگر صلاحیت نداشته باشند مجوز نمی‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، احمد محمودزاده در نشستی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های آموزشگاه‌ها و مؤسسات باید رسمی، قانونی و مطابق با قوانین دستگاه عالی تعلیم و تربیت کشور باشد گفت: مؤسسات و آموزشگاه‌های بدون مجوز مطابق قانون حق فعالیت ندارند و با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بازگشت به کتاب درسی، مدرسه و مرجعیت معلم از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است، اظهار کرد: مؤسسات و مراکز آزمون نیز باید اقدامات خود را در چارچوب سیاست‌های نظام آموزشی کشور دنبال کرده و دستگاه تعلیم و تربیت را در این مسیر همراهی و همیاری نمایند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه حتی یک دانش آموز هم نباید از چرخه تحصیل خارج بماند، تصریح کرد: ما باید با همگرایی، هم افزایی و همدلی در مسیر عدالت آموزشی حرکت کرده و فضای لازم را برای تحصیل همه دانش آموزان فراهم آوریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه مراکز آزمون باید با شفافیت تمام فعالیت‌های و برنامه‌های خود را ارائه دهند، گفت: وقتی برنامه‌ها شفاف و روشن باشد و اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شود، قطعاً مردم با مطالعه عملکرد و خدمات هر مجموعه، بهترین‌ها را انتخاب خواهند کرد.

وی ادامه داد: به عنوان رئیس سازمان و کسی که مسئولیت آن را بر عهده دارد از کلیه مدارس و مراکز غیردولتی که متناسب با حکمرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوانین دستگاه تعلیم و تربیت کشور حرکت می‌کنند، حمایت می‌کنم و از حقوق آنان منطبق بر قانون دفاع خواهم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تمدید مجوزها عملکرد مراکز به شکل جدی بررسی می‌شود، اظهار کرد: با ارزیابی دقیق از فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز، مجوز آنان تمدید خواهد شد و در صورتی که صلاحیت‌های لازم را کسب نکنند از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

محمودزاده فعالیت کلیه مراکز بدون مجوز را غیر مجاز دانست و افزود: هر گونه فعالیت آموزشی برای افراد زیر ۲۰ سال باید با مجوز آموزش و پرورش انجام شود و مراکزی که از نهادهای دیگر نیز مجوز دارند باید حتماً فعالیت شأن را زیر نظر آموزش و پرورش تطبیق دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.