پیشنهاد سردبیر

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: درحالی که جای پذیرش و جذب داریم اما کدها و ماده‌ها و تبصره‌هایی را اعمال کرده‌ایم که متاسفانه سد راه به کارگیری معلمان شده است؛ من خواهش می‌کنم که کد ۱۹ را حذف کنند.

معلمان نهضت سوادآموزی در آرزوی استخدام مانده اند

سلام ستوده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق اضطراری خود با بیان اینکه «نباید فرصت‌ها را از دست دهیم و در فکر خدمت به مردم عزیز باشیم»، اظهار کرد: مردم ما مردمی با معرفت، دارای شناخت، بصیر، آگاه و ولایتمدار هستند پس باید سعی کنیم که دل ملت ایران را با کارهای خوب و برنامه‌های پسندیده به دست آوریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به وضعیت معیشت مردم عنوان کرد: مسئولان و وزرا باید بی‌عدالتی و ناترازی‌ها را بردارند و در فکر راهکاری اساسی و رویکردی تاثیرگذار در تحولات اقتصادی کشور باشند. جوانان تحصیل کرده و جویای کار را دریابند و فرصت‌های شغلی فراهم کنند تا نخبگان و جوانان با استعداد ما از مرزها خارج نشوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در سطح کشور با کمبود معلم مواجهیم این درحالی است که جای پذیرش و جذب داریم اما کدها و ماده‌ها و تبصره‌هایی را اعمال کرده‌ایم که متاسفانه سد راه به کارگیری این عزیزان شده است؛ من خواهش می‌کنم که کد ۱۹ را حذف کنند؛ کدهای ۴، ۵ و ۶ مانع جذب این عزیزان شده‌ است. معلمان نهضت سوادآموزی سال ها است که آرزوی استخدام دارند؛ این عزیزان باید تبدیل وضعیت و از بلاتکلیفی خارج شوند؛ همه اعم از سرباز معلمان، معلمان مدارس غیر انتفاعی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات همه باید جذب و استخدام شوند.

ستوده عنوان کرد: باید نیروهای توانمند، مسئولیت پذیر صادق و عادل را وارد دستگاه‌های دولتی کنیم. اگر امروز شاهد بی‌عدالتی ناترازی و مشکلات فراوان در همه بخش‌ها هستیم ناشی از عدم مدیریت و عدم نظارت بوده است. باید از کارشکنی‌ها و دغل‌بازی‌ها دست برداشت و از انسان‌های سست عنصر و بی اراده فاصله گرفت.

وی همچنین با انتقاد از دریافت زیر میزی از سوی برخی از پزشکان، گفت: مسئولان باید این افراد را بیرون بیندازند چراکه تمام دشواری‌ها، گرفتاری‌ و بدبختی‌های ما مربوط به رشوه گرفتن و دلال بازی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه «تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم و قطعی برق و کمبود آب خسارات زیادی را به کشاورزان و روستاییان عزیز وارد کرد»، اظهار کرد: خواهش می‌کنم برای سال آینده خاموشی‌ها و قطعی مداوم برق مدیریت شود چرا که این قضیه کمر کشاورز و تولید کننده را می‌شکند.

ستوده همچنین با اشاره برخی از مشکلات و معضلات حوزه انتخابی خود خواستار توجه دولت به این مسائل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.