پیشنهاد سردبیر

رشت - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: ۸۷۵ کلاس درس تابستان امسال زیر پوشش طرح شهید عجمیان بهسازی و شاداب سازی شد.

اجرای طرح شاداب سازی در ۸۷۵ کلاس درس در گیلان

علی دقیق افزود: این تعداد کلاس‌ درس در ۱۹۲ واحد آموزشی در مناطق شفت، دیلمان، حویق، عمارلو،

رحمت‌آباد و بلوکات با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس برای دانش‌آموزان زیرپوشش طرح شهید عجمیان قرار گرفت که تا قبل از بازگشایی مدارس باید به پایان برسد.

وی ادامه داد: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ۲ پروژه شامل مدرسه ۱۸ کلاسه مسکن مهر و سالن ورزشی شهید صلاحکار رشت با زیربنای پنج هزار و ۱۹۳ مترمربع افتتاح می‌شود.

دقیق گفت: در هفته دولت امسال نیز هفت پروژه با ۳۵ کلاس درس و با زیربنا سه هزار و ۲ مترمربع در شهرستان‌های آستارا، تالش، لنگرود، رشت و لاهیجان به بهره‌برداری رسیده‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان بیان کرد: ۳۵۵ هزار دانش‌آموز در گیلان تاکنون برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ نام‌نویسی کرده‌اند و سال تحصیلی جدید را در سه هزار و ۸۵۹ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آغاز می‌کنند.

به گفته دقیق جشن غنچه‌ها ویژه مهدهای کودک و پیش دبستانی ۲۶ شهریور، جشن شکوفه‌ها برای نوآموزان پایه اول و جشن جوانه‌ها ویژه ورودی پایه هفتم به ترتیب روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار خواهد شد. همچنین زنگ مهر و ایثار ویژه بازگشایی مدارس نیز در نخستین روز ماه مهر و زنگ نماز نیز در همین روز همزمان با وقت نماز ظهر نواخته می‌شود و شعار سال تحصیلی جدید «برای ایران، برای مدرسه» است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.