پیشنهاد سردبیر

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 1012340

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید به مردم آموزش‌های لازم ارائه شود تا بدانند باید در لحظات اولیه حوادث چه اقداماتی انجام دهند.

کلیپی که باعث گریه وزیر بهداشت شد + کلیپ

محمدرضا ظفرقندی در آیین گرامیداشت چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ که در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد، با بیان اینکه بهترین عبارت برای نیروهای خدوم اورژانس این است که هر کس جان فردی را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است، اظهار کرد: افتخار می‌کنم که عضوی از مجموعه  اورژانس کشور باشم چراکه از دوره دفاع مقدس تاکنون در این عرصه کار و معلمی کرده‌ام و به تربیت نیروی انسانی مشغول بوده‌ام.

ظفرقندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پخش کلیپ زیبایی از تلاش نیروهای اورژانس برای نجات جان یک کودک در مقابل پایگاه اورژانس تاکید کرد: بنده مقام عالی وزارت نیستم بلکه مقام معمولی هستم؛ آن هایی مقام عالی دارند که به نجات انسان‌ها و از جمله این کودک پرداخته و می‌پردازند.

وی ادامه داد: مدت زیادی در اورژانس کار کرده و فردی احساساتی نیستم اما با مشاهده این کلیپ زیبا، گریه کردم و تقاضا دارم این کلیپ را همه مردم از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما ببینند تا ارزش فداکاری و ایثار نیروهای اورژانس، مشخص شود.

وی با بیان اینکه هدف و عهد بنده با خدا در دوره معلمی، تربیت نیروی انسانی برای استانها بوده است، افزود: تمام تلاش خود را از سال ۷۲ برای تربیت جراح عروق و تروما از بیمارستان سینا به کار گرفتم. آن زمان فقط سه استان کشور، جراح عروق داشتند. یکی از نیروهای بسیار توانمند، متبحر و حاذق ما، دکتر صادقی در کرمانشاه بود که مشکلات غرب کشور را حل می‌کرد.

ظفرقندی ادامه داد: دکتر صادقی در یک حادثه ترافیکی که خودرو مقابل از گاردریل عبور کرده و به خودرو وی برخورد کرده بود، دچار آسیب شد اما مردم، مشاهده می‌کردند و تجمع زیادی شده بود که وقتی نیروهای اورژانس به محل حادثه رسیده بودند، راه دسترسی مسدود شده و نیروهای اورژانس، یک کیلومتر با برانکارد پیاده به سمت دکتر صادقی رفتند که متاسفانه ما این نخبه پزشکی را از دست دادیم. نیازمند تقویت آموزش به مردم برای عدم تجمع در حوادث از سوی پلیس و صدا و سیما هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفت‌های علمی در سالهای اخیر، یادآور شد: باید همگام با علم  و دانش، به پیش برویم و کمک کنیم که امکانات و خدمات ارائه شده، به روز باشد. در دوران گذشته فردی که دچار سکته مغزی یا قلبی می‌شد با رسیدگی معمولی به بیمارستان انتقال می‌یافت و کار دیگری قابل انجام نبود اما امروز با خدمات ۷۲۴ و ۲۴۷ می‌توان افراد را از سکته‌های حاد قلبی و مغزی نجات داد.

وی تصریح کرد: در اورژانس علاوه بر علم به سرعت هم نیاز داریم البته نیروهای اورژانس مسئولیت پذیر و دلسوز هستند و خانواده‌ها، بیماران و مصدومان با دیدن آن ها بر بالین مددجو، احساس آرامش می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.