پیشنهاد سردبیر

افزایش تعاملات تجاری تعاونگران ایران با هیات تجاری روسیه به ریاست لئونید لوشچکو رئیس شورای تجاری ایران و روسیه در نشستی با حضور معاون امور بین الملل اتاق تعاون ایران بررسی شد.

افزایش تعامل تجاری تعاونگران ایران با هیات تجاری روسیه

در این نشست که عصر یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، توانمندی های بخش تعاون ایران در بخش های مختلف اقتصاد معرفی همچنین مهمترین چالش های تعاملات تجاری مطرح و راهکارهای رفع این موانع به اشتراک گذاشته شد.

همچنین در این نشست که فعالان اقتصادی در بخش تولید طیور و تخم مرغ بخش تعاون ایران حضور داشتند، ظرفیت ها در حوزه های صنعت مرغداری، خوراک دام و طیور، گندم و…. تبیین و پیشنهادات گسترش همکاری مطرح شد.

علیرضا بنایی فر معاون امور بین الملل اتاق تعاون ایران گفت: راهکارهایی که برای رسیدن به حجم تجاری بیشتر ایران و روسیه از طریق توسعه تعاملات تجاری فعالان اقتصادی در بخش تعاون قابل بررسی است و تسهیل شرایط برای فعالان اقتصادی می تواند افزایش حجم چندبرابری تبادلات تجاری دو کشور را موجب شود.

وی همچنین با اشاره به مرکز تجاری اتاق تعاون ایران در کشور روسیه بیان داشت: این مرکز ظرفیت های بالایی برای کمک به اعضا و فعالان اقتصادی جهت حضور موفق در بازارهای روسیه ارائه کند.

لئونید لوشچکو رئیس شورای تجاری ایران و روسیه نیز با بیان اینکه پیگیر توسعه روابط تجاری ایران و روسیه هستیم، ظرفیت ها و توانمندی های این شورا را تشریح کرد و از حضور نمایندگی های این شورا در ۸۹ منطقه روسیه خبر داد.

وی گفت: حجم تجاری میان دو کشور به صورت مستقیم اکنون پنج میلیارد دلار است که ارتباط تجاری غیر مسقیم نیز که از کشورهای ثالث انجام می شود به این میزان اضافه می شود و براساس بررسی های صورت گرفته ارتباط تجاری ایران و روسیه قابلیت تحقق ۱۵ میلیارد دلار را دارد.

لئونید لوشچکو افزود: در سالهای اخیر ارتباطات تجاری دو کشور بیشتر شده و توانستیم ۲۵۰۰ توافق نامه و قرارداد را به امضاء برسانیم که برخی طرفین شرکتهای دولتی و برخی هم خصوصی بوده اند.

رئیس شورای تجاری ایران و روسیه با تاکید بر توافقات و قراردادهای مختلف در حوزه های حمل و نقل، نفتی، گازی میان دو کشور بیان داشت: تلاش می کنیم در حوزه غذایی، محصولات کشاورزی، پزشکی، نیز بتوانیم تعاملات گسترده تری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از این نشست از برگزای اجلاس بزرگ تجاری ایران و روسیه در اکتبر سال جاری خبر داد و اتاق تعاون و فعالان اقتصادی را برای حضور در این رویداد بزرگ دعوت کرد.

در این نشست که با حضور فعالان اقتصادی بخش تعاون در حوزه مرغداری، تولید تخم مرغ برگزار شد، مهمترین چالش ها در تعاملات تجاری مطرح مورد بررسی قرار گرفت.

وجود قوانین سختیگرانه برای واردات کالاهای کشاورزی و مواد غذایی در کشور روسیه، تعاملات مالی، لزوم امضای تفاهم نامه همکاری و یافتن نکات مشترک در این حوزه با بررسی کامل حوزه های مختلف، انجام تعاملات به صورت تهاتر، تسهیل امور صادرات و واردات محصولات کشاورزی برای فعالان اقتصادی هر دو طرف، در جریان قرار دادن شورای تجاری ایران و روسیه توسط فعالان اقتصادی ایرانی با هدف کمک و راهنمایی در تعاملات و قراردادها توسط این شورا، استانداردسازی محصولات صادراتی مطابق الگوی پیشنهادی طرف روسی، تداوم در تعاملات تجاری همچنین لزوم بررسی نیاز بازارهای روسیه در خصوص محصولات مرغ و تخم مرغ، توجه به بسته بندی و سایر الزامات از مهمترین موضوعات مطروح شده در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.