پیشنهاد سردبیر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حذف مصوبه ⁧تاثیر قطعی معدل⁩ و بازگشت به ⁧قانون مجلس⁩ و یا تعلیق⁩ یک ساله آن برای کنکور ۱۴۰۵ و اجرای دستور رئیس جمهور در ⁧بررسی مجدد مصوبه⁩ و ⁧اصلاح آن پیشنهاد و خواسته کمیسیون است.

عظیمی‌راد: خواسته کمیسیون آموزش مجلس، حذف مصوبه ⁧تاثیر قطعی معدل⁩ است

احسان عظیمی‌راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس به ارائه توضیحاتی درباره جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و تاکید کرد که در این نشست ⁧صمیمی⁩ و ⁧صریح⁩، نکات مهمی بیان شد. ما در کنار دانش آموزان عزیز کشور برای لغو یا اصلاح مثبت مصوبه شورا هستیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشت: «نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بارها با ⁧استدلال⁩ و ⁧مستند⁩، مصوبه ⁧تاثیر قطعی معدل⁩ در کنکور را ⁧ناکارآمد⁩ و دارای اثر ⁧منفی⁩ بر عملکرد دانش آموزان و جامعه اعلام کردند.

نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به عرصه ⁧قانون‌گذاری⁩ را خلاف اصول ۵۷ و ۸۵ قانون اساسی دانستند و ⁧خط قرمز⁩ کمیسیون در دوره جدید مجلس را حفظ ⁧استقلال قوا⁩ و احترام به ⁧جایگاه قانون‌گذاری مجلس⁩ شورای اسلامی دانستند.»

عظیمی‌راد در ادامه «دلایل اعضای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اصرار به حفظ مصوبه تاثیر قطعی معدل را برقراری ⁧عدالت آموزشی⁩، کاهش ⁧استرس⁩ دانش آموزان، از بین رفتن ⁧مافیای کنکور⁩، افزایش توجه به ⁧مدرسه⁩، ⁧معلم⁩ و ⁧کتاب⁩» بیان کرد و گفت که برای این‌ها هیچ دلایل مستندات جدی و شفافی برای اثر مثبت آنها ارائه نشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه نوشت: «حذف مصوبه ⁧تاثیر قطعی معدل⁩ و بازگشت به ⁧قانون مجلس⁩ و یا تعلیق⁩ یک ساله آن برای کنکور ۱۴۰۵ و اجرای دستور رئیس جمهور در ⁧بررسی مجدد مصوبه⁩ و ⁧اصلاح⁩ آن پیشنهاد و خواسته کمیسیون بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی ⁧مخالف⁩ است و خواهان اجرای مصوبه در سال ۱۴۰۴ در کنار بررسی اثرات منفی آن!!!»

عظیمی راد همچنین با اشاره به صحبت‌های ⁧خسروپناه⁩ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمیسیون آموزش مجلس گفت: آقای خسروپناه بیان کرد که اگر ⁧کمیسیون⁩ به جمع‌بندی قطعی مبنی بر ⁧بی‌اثر⁩ بودن مصوبه شورا برسد، امکان ⁧لغو⁩ مصوبه در صحن شورا وجود دارد. شورا بدون تعصب به مسائل می‌پردازد.

وی ادامه داد: دکتر ⁧خسروپناه⁩ پیشنهاد تشکیل ⁧کمیته‌ای از ۵ نهاد و سازمان صاحب نظر جهت ارزیابی کارآمدی⁩ مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور را مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در پایان توضیح داد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، دبیرخانه شورا، وزارت آموزش و پرورش، سازمان ملی ارزشیابی و سنجش و مرکز پژوهش‌های مجلس نهادهایی هستند که طرح پس از بررسی مصوبه در آن گروه، به دبیرخانه‌ ارسال می‌شود تا در صحن شورا مطرح و تصویب گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.