پیشنهاد سردبیر

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اولویت ما ارتباط با کشورهای همسایه است لذا مجلس از گسترش ارتباط با کشورهای همسایه و اسلامی استقبال می‌کند که امروز هم رئیس‌جمهور در نشست خبری خود به این موضوع اشاره داشت.

با اشاره به اولین نشست خبری پزشکیان
رضازاده: مجلس از گسترش روابط با کشورهای همسایه و اسلامی استقبال می‌کند

یعقوب رضازاده با اشاره به اولین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور گفت: همانطور که رئیس‌جمهور در صحبت‌های خود بیان داشت اولویت ما ارتباط و دوستی با کشورهای همسایه است که مقام معظم رهبری هم به این موضوع اشاره داشتند.

وی ادامه داد: ایران همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد که در همین راستا گام‌های اولیه‌ای در دولت شهید رئیسی برداشته شد و ایران عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اولین سفر رئیس‌جمهور به عراق گفت: رئیس‌جمهور در اوین سفر خارجی خود به عراق رفت که این نشان‌دهنده اولویت ارتباط با همسایگان است. ما در همین راستا ارتباط با سایر کشورهای همسایه همچون ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر را در اولویت داریم چراکه معتقدیم بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها ارتباط با کشورهای همسایه، توسعه تجاری و اقتصادی است.

رضازاده خاطرنشان کرد: مجلس پشتیبان دولت برای ارتباط با کشورهای اسلامی و همسایه و کشورهای دوست مثل چین و روسیه است در همین راستا لازم است مجلس دست دولت را باز گذاشته و قوانین و مصوباتی برای تسهیل ارتباط داشته باشد. لذا تعامل قوای مجریه و مقننه برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه مهم است.

وی با اشاره به ایده رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی اتحادیه کشورهای اسلامی و برداشتن مرز میان کشورهای منطقه گفت: ما از گسترش روابط با کشورهای اسلامی و همسایه استقبال می‌کنیم اما بحث برداشتن مرزها موضوعی است که باید تمامی جوانب آن مدنظر قرار گیرد و احتیاج به تصمیم‌گیری در سطوح عالی نظام دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.