پیشنهاد سردبیر

نخستین نشست خبری دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس دولت چهاردهم با رسانه‌های داخلی و خارجی، امروز (دوشنبه) در رسانه‌های جهان بازتاب داشته است.

بازتاب نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور در رسانه‌های خارجی

در حالی که نخستین نشست خبری دکتر مسعود پزشکیان با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده است، رسانه‌های معتبر جهان به پوشش این نشست پرداخته‌اند.

خبرگزاری «رویترز» در بازتاب اولیه خود درباره این نشست خبری تیتر زد: «رئیس‌جمهور ایران ارائه موشک‌های هایپرسونیک به حوثی‌های یمن را تکذیب کرد».

این رسانه انگلیسی در این باره به نقل از اظهارات رئیس‌جمهور تصریح کرد: رفتن نیروی انسانی به یمن یک هفته طول می‌کشد؛ چگونه موشک به آنجا رفته و آنها ندیده‌اند. ما در ایران از این نوع موشک‌ها نداریم.

توافق اعضای بریکس باعث آسیب ندیدن از تحریم‌ها خواهد شد

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان درباره نشست خبری مسعود پزشکیان نوشت: رئیس جمهور ایران در نخستین نشست خبری خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: با وجودی که ایران با دیگر کشورها مذاکره خواهد کرد اما به روابط خود با روسیه نیز ادامه خواهد داد.

این خبرگزاری ادامه داد: به عنوان بخشی از بازدید من از روسیه، در اجلاس سران بریکس شرکت خواهم کرد. اگر توافقی بین کشورهای عضو بریکس صورت بگیرد، تحریم‌ها به هیچ کشوری آسیب نخواهد رساند.

خبرگزاری «آپا/APA» جمهوری آذربایجان نیز با پوشش اظهارات رئیس‌جمهور درباره همکاری مشترک ایران با کشورهای همسایه گزارش داد: پزشکیان تاکید کرد که می‌توان با پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه اقدامات مشترکی ایجاد کرد.

خبرگزاری «تاس» روسیه هم درباره اظهارات رئیس‌جمهور در نخستین نشست با خبرنگاران گزارش داد که «پزشکیان گفت روسیه همسایه ما است و ما روابط اقتصادی خوبی با یکدیگر داریم.»

این رسانه روس درباره پاسخ رئیس‌جمهور به سوال یک خبرنگار درباره سفر وی به روسیه و حضور در اجلاس سران کشورهای عضو «بریکس»  در کازان خاطرنشان کرد که پزشکیان گفته است نشست‌هایی مانند نشست آتی بریکس به بهبود روابط تهران و مسکو کمک می‌کند.

خبرگزاری فرانسه نیز درمورد اظهارات رئیس‌جمهور در مورد گشت‌های ارشاد و مطالبات زنان گزارش داد: مسعود پزشکیان وعده داد که از قدرت خود استفاده کند تا این اطمینان حاصل شود که گشت ارشاد زنان را «اذیت» نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.