پیشنهاد سردبیر

وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به مذاکرات خود با دستیار رئیس جمهور روسیه، از مصمم بودن این کشور برای شروع مجدد پروژه کریدور شمال – جنوب خبر داد.

وزیر اقتصاد: روسیه برای شروع مجدد پروژه کریدور شمال – جنوب مصمم است

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از دیدار و گفت‌وگو با ایگور لویتین، دستیار رئیس جمهور روسیه بیان کرد: در این نشست، موضوعات مربوط به شروع مجدد اجرای پروژه بزرگ کریدور شمال به جنوب به عنوان یکی از پروژه‌های بسیار مهم برای کشور ما بررسی شد.

وی افزود: دولت روسیه می‌گوید برای اجرای پروژه شمال – جنوب بسیار مصمم است و ایران از آن استقبال می‌کند.

همتی با بیان اینکه رئیس جمهور کشورمان خواستار گسترش روابط تجاری اقتصادی با کشور روسیه است، گفت: به نظر من اجرای پروژه شمال – جنوب برای ایران، روسیه، هند و کشورهای جنوب خلیج فارس، مزایای بسیاری دارد و می‌تواند کمک زیادی به توسعه این کشورها و انتقال کالاهای راهبردی بین آنها بکند.

وی با یادآوری اینکه، روسیه سرمایه گذاری‌هایی در بخش نفت ایران را شروع کرده است، اظهار کرد: متأسفانه تا کنون از مجموعه تفاهم‌ها با روسیه، کمتر از ۲۰ درصد عملیاتی شده و من به آقای لویتین هم گفتم، انتظار داریم به سرمایه گذاری‌های روسیه، سرعت بیشتری داده شود.

وزیر اقتصاد کشورمان گفت: روسیه ذخایر ارزی و منابع زیادی دارد و می‌تواند در بخش انرژی، پروژه‌های لجستیک و ترانزیتی ما سرمایه گذاری کند.

همتی عنوان کرد: مهم‌ترین تصمیم جلسه امروز این بود که در اولین فرصت و بعد از اینکه وزارت اقتصاد برنامه‌های بانک "و ت ب" روسیه را ملاحظه کند، همایشی در ایران برگزار و از کشورهای ذینفع در این کریدور برای مشارکت در سرمایه گذاری، دعوت کنیم.

وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: تاکید ما این است که روسیه باید کار را شروع کند تا ما بتوانیم بقیه ذینفع‌ها را برای سرمایه گذاری تشویق کنیم.

همتی همچنین عنوان کرد: چیزی که بیشتر دنبال آن هستیم، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، رشد اقتصادی است که لازمه آن هم سرمایه گذاری به خصوص در بخش ترانزیت و نفت است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.