پیشنهاد سردبیر

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا در شرایطی برابر الاهلی عربستان شکست خورد که فرصت‌های زیادی را از دست داد.

برتری دشوار الاهلی مقابل سرخ‌پوشان؛ فرصت‌سوزی پرسپولیس در جده

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه امیرعبدالله فیصل شهر جده به مصاف الاهلی عربستان رفت و یک بر صفر شکست خورد.

سرخ‌پوشان در شرایطی که در این بازی می‌توانستند از حریف عربستانی امتیاز بگیرند، در پایان با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

پرسپولیس در این بازی مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش خود را به دلیل مصدومیت و سینا اسدبیگی را نیز به دلیل حواشی به وجود آمده در ثبت قراردادها در اختیار نداشت.

خوان کارلوس گاریدو که با حضور بر روی نیمکت الاتفاق تجربه حضور در لیگ عربستان را دارد، در این بازی به همراه شاگردانش کار سختی را مقابل ستاره‌های بی‌شمار الاهلی داشت.

همچنین گاریدو با العین امارات نیز در سال ۲۰۱۹ سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشته که حاصل آن ۴ باخت و ۲ تساوی بوده است. این مربی اسپانیایی در این رقابت‌ها نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و در نهایت از سمت خود برکنار شد.

لحظات حساس بازی

در همان دقایق ابتدایی بازی و در دقیقه ۲ ریاض ماحرز با پاسی تماشایی، فرانک کسیه را در محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد و این هافبک ساحل عاجی با ضربه تماشایی گل نخست بازی را به ثمر رساند.

برتری دشوار الاهلی مقابل سرخ‌پوشان؛ فرصت‌سوزی پرسپولیس در جده

دقیقه ۶ بازی علی علیپور روی اشتباه ادوارد مندی فرصت داشت گل مساوی را به ثمر برساند که این دروازه‌بان اشتباه خود را جبران کرد و مانع گلزنی سرخ‌پوشان شد.

دقیقه ۲۲ پرسپولیس روی یک ضربه ایستگاهی فرصت داشت که گل مساوی را به ثمر برساند که توپ با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸ علی‌ علیپور روی اشتباه کسیه فرصت داشت گل مساوی را به ثمر برساند که مندی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۴ ارسال تماشایی ایوب العملود با ضربه علیپور همراه شد که توپ را مندی مهار کرد و توپ برگشتی به اورنوف رسید که ضربه وی با فاصله کم از کنار دروازه الاهلی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸ اورنوف با فرار در محوطه جریمه الاهلی صاحب توپ شد که مدافع این تیم وی را سرنگون کرد. داور ابتدا برای سرخ‌پوشان پنالتی گرفت اما بعد از بررسی با کمک داور ویدئویی این پنالتی را رد کرد. در نهایت نیمه نخست این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود الاهلی به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم وحید امیری با یک فرار تماشایی در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد اما این موقعیت نیز از دست رفت.

دقیقه ۵۲ تیم عربستانی توسط ایوان تونی فرصت داشت تا گل دوم را به ثمر برساند که الکسیس گندوز شوت وی را مهار کرد.

دقیقه ۵۸، تونی توسط حسین کنعانی‌زادگان در محوطه جریمه سرخ‌پوشان سرنگون شد که داور به سود حریف عربستانی اعلام پنالتی کرد. ماحرز در آستانه باز کردن دروازه حریف بود که گندوز با واکنش تماشایی این توپ را مهار کرد.

پنج دقیقه بعد اورنوف فرصت داشت تا گل مساوی را وارد دروازه مندی کند اما شوت وی با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳ ارسال امید عالیشاه با ضرب سر عیسی آل‌کثیر همراه شد که مندی به خوبی این توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۸۵ ایوان تونی در موقعیت تک به تک فرصت داشت گل دوم الاهلی رابه ثمر برساند که ضربه وی با بی دقتی تمام از کنار دروازه سرخ‌پوشان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷ با ارسال امید عالیشاه، سرخ‌پوشان توسط آل کثیر در آستانه باز کند که ضربه سر او با بی دقتی به بیرون رفت. در ادامه لوکاس ژائو فرصت داشت دروازه الاهلی را باز کند اما باز هم ناکام ماند.

ترکیب اولیه دو تیم

پرسپولیس:

الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، ایوب العملود، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، اوستون اورنوف و علی علیپور

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

الاهلی:

ادوارد مندی، علی مجرشی، دمیرال، عبدالله العمار، روجو ایبانیز، فرانک کیسیه، زیاد الجهنی، روبرتو فرمینیو، فراس البریکان، ریاض محرز، ایوان تونی

سرمربی: ماتیاس یایسله

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.