پیشنهاد سردبیر

رئیس جدید سازمان بورس از تلاش این سازمان برای مدنظر قراردادن مسائل مرتبط با بازار سرمایه در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

پیگیری منافع بورس در بودجه

به گزارش قدس آنلاین حجت اله صیدی رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، در نخستین اظهارنظر خود پس از نشستن بر صندلی ریاست سازمان بورس در پاسخ به مطالبه یکی از فعالان بازار سرمایه، مبنی بر پیگیری سازمان بورس برای بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام، در زمان تدوین لایحه بودجه اعلام کرد: در حال کار کردن بر روی این موضوع و مسائل مشابه هستیم.

صیدی اعلام کرد: تلاش ویژه‌ای را در رابطه با لایحه‌ بودجه و مسایلی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر بازار سرمایه تاثیرگذار هستند، به‌کار گرفته‌ایم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در افزایش کارایی بورس انتشار اطلاعات درست و به موقع است و نباید اتفاق اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ دوباره رخ دهد و باید برای آن برخوردهای جدی و لازم در نظر گرفته شود.

صیدی در مراسم معارفه خود گفت: یک ماه گذشته فکر نمی‌کردم به عنوان رییس وارد سازمان بورس شوم و ترجیح می‌دادم به عنوان مشاور در خدمت مدیران و تیم اقتصادی دولت باشم و پس از پیشنهاد از قبول این پست ترسیدم، اما به دو دلیل تصمیم گرفتم با افتخار دستور آقای همتی را غنیمت بدانم و قدم در این راه پرخطر بگذارم. 

وی ادامه داد: بنده در بازار سرمایه بزرگ شدم و در این بازار شاگردی کردم و در این شرایط نمی‌توان کفران نعمت داشت و این فرصت را از دست داد.  دلیل دوم ظرفیت‌های بازار سرمایه عظیم است و جای جهش بسیار زیادی را دارد و در آستانه آن جهش هم قرار دارد. 

رییس سازمان بورس تاکید کرد: هم در کشورمان ثروت داریم و هم شرکت‌های بورسی، مدیران توانمند و شایسته داریم و دلیلی ندارد که بازار سرمایه بزرگ نشود و به ٣٠٠ -۴٠٠ میلیارد دلار به تولید ناخالص نرسد. 

وی ادامه داد: در بورس به عنوان نهاد تنظیم و نظارت سه ماموریت صیانت از حقوق سهامداران، ارتقای کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه را دنبال ‌می‌کنیم که این موضوعات سه ضلع به هم متصل هستند و با هم ارتباط چند سویه دارند اما می‌توان گفت ارتقای کارایی بازار اهمیت بیشتری دارد چراکه تشکیل سرمایه را روان و حقوق سهامداران را حفظ می‌کند.

رییس سازمان بورس اظهار داشت: ارتقای کارایی از چند مسیر مختلف دنبال می‌شود از جمله انتشار اطلاعات و شفاف سازی و نزدیک به صفر رساندن به تقارن رسیدن اطلاعات، می‌دانیم که قیمت‌ها در بازار سرمایه از اطلاعات به دست می آید و باید اطلاعات قابل اتکا و درست در اختیار سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار بگیرد، از این رو تهیه گزارش مالی و اعتبار دهی به آنها بسیار مهم است و این گزارش‌ها را به استاندارد برسانیم و کیفی سازی انجام شود.

صیدی افزود: برای انجام سه ماموریت گفته شده دومین کار این است که نظام حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم چراکه از محل عدم جدی گرفتن این موضوع غول‌های دنیا از بین رفتند و هر شرکت و سازمانی  حاکمیت شرکتی را رعایت نکرد زیان دید و این موضوع باید به اجرا برسد تا ریسک بازار کاهش پیدا کند و به دنبال آن شفافیت و انتشار اطلاعات ریسک کاهش پیدا می‌کند.

رییس سازمان بورس گفت: تصمیمات خلق‌الساعه و ناگهانی و هیجانی به اقتصاد زیان می‌رساند و نباید اتفاق اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ نباید رخ داد و باید تعیین کنیم که در صورت رخداد این اتفاقات آن چگونه با آن برخورد کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در بازار سرمایه بحث نرخ تشکیل سرمایه است که در سالهای گذشته منفی بوده و باید تلاش کنیم که تشکیل سرمایه با روند خوبی در بازار شکل بگیرد و برای تحقق آن نیازمند توسعه بازار  هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.