پیشنهاد سردبیر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید بسیاری از دستگاه‌ها در راستای ارائه اطلاعات به این سامانه همکاری لازم را داشته باشند تاکید کرد: سامانه خودنویس می‌تواند به حذف دلالان و واسطه‌گران در حوزه مسکن بینجامد و پیامد مثبتی نیز دارد.

عقد قرارداد رایگان و امکان حذف واسطه‌گری از بخش مسکن با سامانه خودنویس

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به مزیت‌های سامانه خودنویس و کاهش هزینه‌های عقد قرارداد برای مردم طی ۵ ماه گذشته و همچنین ضرورت تقویت این سامانه در دولت چهاردهم اظهار کرد: به اعتقاد بنده اساس مدیریت عرضه و تقاضا در بخش مسکن به ویژه در حوزه اجاره بهای مسکن،تمرکز بر سامانه خودنویس است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه خودنویس می‌تواند اثربخشی بالایی در عقد قرارداد بین موجر و مستاجر و همچنین خریدار و فروشنده در بخش مسکن داشته باشد ادامه داد: این سامانه می‌تواند عقد قرارداد بین موجر و مستاجر را شفاف کرده و عملاً مساکنی که در کل کشور وجود دارد را به درستی شناسایی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  یکی از پارامترهای مهمی که پس از ایفای نقش این سامانه باید مد نظر دولت قرار گیرد این است که برای بخش اجاره بهای مسکن نرخ گذاری کرده و نظارت صحیح داشته باشد اجازه ندهد که هر فردی با سلیقه خودش فضای بازار مسکن را مخدوش کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع سامانه خودنویس می‌تواند دغدغه‌ها در زمینه عقد قرارداد بین موجر و مستاجر در بخش مسکن را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع باید سامانه خودنویس در دولت چهاردهم مورد پیگیری قرار گرفته و حتی این سامانه تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید بسیاری از دستگاه‌ها در راستای ارائه اطلاعات به این سامانه همکاری لازم را داشته باشند تاکید کرد: در صورت بروز اشکالات قانونی برای فعالیت چنین سامانه‌های مجلس می‌تواند پای کار آمده و ایرادات قانونی آن را برطرف کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سامانه خودنویس می‌تواند به حذف دلالان و واسطه‌گران در حوزه مسکن بینجامد و پیامد مثبتی نیز دارد. اولین مزیت این سامانه عقد قرارداد رایگان حوزه مسکن است و امکان حذف واسطه‌گری و دلالی را در بخش مسکن خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای صحیح سامانه خودنویس می‌تواند اطلاعات مناسبی از بخش مسکن در اختیار دولت قرار دهد، بیان کرد: دولت می‌تواند با اجرای صحیح سامانه خودنویس موضوع عرضه و تقاضای مسکن را به درستی مد نظر قرار ده و بر آن نظارت داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین اجرای صحیح سامانه خودنویس می‌تواند هزینه‌های عقد قرارداد بین موجر و مستاجر را کاهش داده و مدیریت مناسبی بر معاملات داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اگر افراد در زمینه معامله و اجاره بهای مسکن اطلاعات مناسبی از طرف مقابل خود داشته باشند حتماً این فرایند می تواند مخاطرات صورت گرفته در معاملات را کاهش دهد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه دلالان حوزه مسکن، باعث تورم حوزه مسکن شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه در راستای این رویکرد ها اتفاقات ناگواری در انجام معاملات مسکن رخ می‌دهد که باید جلوی آنها گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.