پیشنهاد سردبیر

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه خواستار اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل و حماس برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه شد.

بورل خواستار اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل و حماس برای آتش‌بس شد

بورل با اشاره به اینکه جنگ غزه به یک سالگی خود نزدیک می‌شود، اظهار کرد که اسرای اسرائیلی و مردم غزه نمی‌توانند بیشتر از این منتظر بمانند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه بازیگران درگیر باید بر اعمال فشار بر طرفین برای دستیابی به این توافق ادامه دهند.

وی هشدار داد که تاخیر در دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه موجب کشته شدن مردم بیشتری می‌شود.

قطر که از میانجیگران این توافق است اعلام کرد که مذاکرات ادامه دارد و آنتونی بلینکن نیز گفته که برای دهمین بار پس از آغاز جنگ علیه غزه به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

اواخر ماه نوامبر سال گذشته وقفه‌ای یک هفته‌ای در جنگ ایجاد شد اما میانجیگری چندماهه قطر، مصر و آمریکا برای آتش‌بس هنوز به نتیجه نرسیده است.

بورل که به امارات سفر کرده است، گفت که با مقام‌های این کشور درباره آینده غزه رایزنی کرده است و افزود: اگر پروژه‌ای سیاسی وجود نداشته باشد جنگی پس از جنگی دیگر رخ می‌دهد و همان داستان تکرار می‌شود.

وی اظهار کرد: اما از لحاظ سیاسی و فعالیت‌های بشردوستانه اقدامات زیادی انجام می‌دهد. یقین دارم که آنها برای رسیدن به هر راه‌حلی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.