پیشنهاد سردبیر

با پیگیری‌های انجام شده، مجوز انجام مسابقات ملی در ورزشگاه امام رضا (ع) و مسابقات باشگاهی در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد صادر شد.

ایران - قطر در استادیوم امام رضا(ع) / رونالدو به شاندیز می‌رود!

تیم‌های ایرانی در عرصه باشگاهی و ملی این روزها یک درد مشترک دارند؛ ورزشگاه مناسب و استاندارد برای برگزاری مسابقات خود. در روزهای گذشته مسابقات لیگ نخبگان آسیا در شرایطی برگزار شد که استقلال مجبور به میزبانی از الغرافه در ورزشگاه شهدای شهر قدس بود که این ورزشگاه از وضعیت زیرساختی مناسبی برخوردار نبود و زمین چمن آن، ضعیف‌ترین کیفیت ممکن را داشت. در کنار این مسئله خانه‌به‌دوشی سرخابی‌ها در ایام بازسازی ورزشگاه آزادی و البته خانه‌به‌دوشی دیگر تیم‌ها از جمله سپاهان و حتی تیم ملی هم در نوع خود جالب‌توجه است.

احمد دنیامالی، وزیر ورزش‌وجوانان روز گذشته در نشست با رئیس فدراسیون فوتبال به صراحت از شرایط موجود گلایه کرد و برگزاری مسابقه استقلال و الغرافه در ورزشگاه شهدای شهر قدس را کج‌سلیقگی خواند. در حالی‌که قرار است فعلاً مسابقات خانگی سرخابی‌ها در این ورزشگاه برگزار شود و قرار است داربی هم در اراک برگزار شود، زمزمه‌ها درباره احتمال انتقال مسابقات خانگی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا به ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد به اوج خود رسیده است.

فاجعه‌ای که باعث بسته‌شدن درهای مدرن‌ترین ورزشگاه ایران شد!

ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) در شرایطی ساخته شده که در سالیان گذشته هیچ‌گاه در آوردگاه‌های مهم نتوانسته مأمن مناسبی برای تیم‌های ایرانی در عرصه باشگاهی و آسیایی باشد. این ورزشگاه که از لحاظ کیفی جزو ورزشگاه (A+) فوتبال آسیا محسوب می‌شود، از زمان ساخت به جز میزبانی از مسابقات سیاه‌جامگان و پدیده تا زمان حضورشان در عرصه رقابت‌های باشگاهی، میزبان 2 مسابقه خاص و مهم بوده است؛ فینال جام حذفی 99-1398 میان استقلال و تراکتور و مسابقه تیم ملی ایران و لبنان در مقدماتی جام جهانی 2022 که انجام این مسابقه در وضعیتی ویژه و با بروز حواشی ناباورانه و ثبت فاجعه‌ای تلخ، زمینه‌ساز بسته‌شدن درهای ورزشگاه امام رضا (ع) به روی تیم‌های بزرگ شد!

مدیران ورزشگاه مشکلی با انجام بازی‌های بزرگ ندارند

مسئولان تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی که متولی این ورزشگاه هستند، بارها موافقت خود را با انجام بازی در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) اعلام کرده‌اند و حتی گفته می‌شود که جایگاهی برای حضور تماشاگران زن هم در نظر گرفته شده و از نظر مسئولان ورزشگاه، مشکلی برای انجام مسابقه وجود ندارد. بعد از اظهارات روز گذشته وزیر ورزش‌وجوانان در جمع مدیران فوتبالی به‌ویژه رئیس فدراسیون فوتبال، دنیامالی شخصاً پیگیری‌های ویژه خود برای انتقال مسابقات ملی و باشگاهی به مشهد را آغاز کرده و گفته می‌شود که این پیگیری‌ها ثمربخش بوده است.

بازی‌های ملی در ورزشگاه امام رضا (ع)، بازی‌های باشگاهی در ورزشگاه ثامن‌الائمه

دنیامالی روز گذشته با مسئولان ورزشی و سیاسی خراسان رضوی مذاکراتی را انجام داده که این مذاکرات به سرانجام مثبتی رسیده است؛ به‌طوری‌که براساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار است ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان مسابقات ملی باشد و مسابقات باشگاهی هم در ورزشگاه بازسازی‌شده ثامن‌الائمه به انجام می‌رسد. ضمن آنکه طبق توافقات انجام شده، قرار است مسئولیت برگزاری رقابت‌ها با مسئولان ذی‌ربط از سوی فدراسیون فوتبال باشد.

استقلال و پرسپولیس در راه مشهد

مسئولان سرخابی‌های پایتخت در شرایطی درگیر پروژه انتخاب ورزشگاه برای انجام مسابقات خود در لیگ نخبگان آسیا هستند که با تصمیم اتخاذ شده، قرار است مسابقات خانگی دو تیم پرطرفدار پایتخت در ورزشگاه ثامن‌الائمه به انجام برسد؛ ورزشگاهی که در حومه مشهد و شهر شاندیز قرار دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، نبرد پرسپولیس و پاختاکور هم که روز نهم مهرماه به انجام می‌رسد، در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. ضمن آنکه گفته می‌شود با توجه به موافقت‌های انجام شده، احتمالاً نبرد تیم‌های ملی ایران و قطر هم در مشهد به انجام می‌رسد؛ با این تفاوت که این دیدار در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد خواهد بود.

رونالدو در راه شاندیز

مدیران استانی در شرایطی موافقت خود با برگزاری مسابقات باشگاهی و ملی را اعلام کرده‌اند که گفته می‌شود با توجه به موقعیت مکانی ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و احتمال تجمع پرشمار هواداران، امکان برگزاری مسابقات آسیایی استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه نیست و همین مسئله زمینه‌ساز انتقال بازی‌های سرخابی‌ها در ورزشگاه ثامن‌الائمه شده است. گفتنی است که بعد از جدال پرسپولیس - پاختاکور، نبرد استقلال و النصر هم که روز اول آبان‌ماه برگزار خواهد شد، 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    به رونالدو شیشلیک بدید حتما