پیشنهاد سردبیر

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان اینکه رتبه بندی مدارس غیر دولتی تعیین کننده شهریه است، گفت: بر اساس شاخص‌ها به این مدارس درجه و نشان داده می‌شود تا خانواده‌ها با اطلاع کامل ثبت نام کنند.

رتبه بندی، شهریه مدارس غیردولتی را تعیین می کند

احمد محمود زاده اظهار داشت: دبیرخانه مدرسه تراز در معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه راه اندازی شده است و شاخص‌های مدرسه تراز با شروع مهر بر اساس نظر معاونت‌های تخصصی دراختیار مدارس قرار می گیرد.

وی افزود: موسسه‌ها و مراکز غیر دولتی براساس سند تحول بنیادین ابتکارات و خلاقیت‌های خاص خود را دارند و در تابستان برای ابتکارات موسسان و معلمان جشنواره‌ای برگزار شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: در سند تحول بنیادین به ۴۳ شاخص اشاره شد، شاخص‌های مهم این سند دانش آموز مومن و معتقد است. همچنین ورود به میدان‌های ناشناخته علمی و کار آفرین مورد توجه است که برای رسیدن به این شاخص‌ها از برنامه‌های درسی استفاده کنیم.

وی با بیان این که سند تحول بنیادین از ما برنامه درسی می‌خواهد؛ ادامه داد: برنامه درسی در مدارس باید اجرا شود و در کتب درسی مشکلاتی وجود دارد و ما باید بیشتر به سمت برنامه درسی پیش رفته و کتاب محور نباشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان این که این نوع مدارس در امر کتاب محور نبودن پیشتاز هستند؛ افزود: مدارس غیر دولتی به دلیل انعطافی که در برنامه‌هایشان وجود دارد و زمانی که در اختیارشان قرار دارد بیشتر به برنامه درسی توجه کرده و کتاب محور نیستند.

وی با بیان این که تمام سیاست‌هایی که در مدارس دولتی انجام می‌شود در مدارس غیر دولتی نیز باید اجرایی شود، تصریح کرد: علاوه بر ساعت رسمی که در مدارس دولتی وجود دارد با مجوزهایی که سازمان پژوهش در اختیار مدارس غیر دولتی قرار داده‌ است در ساعات غیر رسمی مدارس غیر دولتی در قالب فوق برنامه به مهارت آموزی دانش آموزان می‌پردازند.

وی با بیان این که در مدارس غیر دولتی به آموزش و بحث هوش مصنوعی می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: پدیده هوش مصنوعی نوظهور است به همین علت ما در این مراکز به کاربرد و آموزش آن برای استفاده در آینده می‌پردازیم.

محمود زاده با بیان این که حدود یک و نیم سال طول کشید تا قانون رتبه بندی مدارس غیر دولتی در مجلس تصویب شود، افزود: در رتبه بندی این مدارس شاخص‌هایی از حیث آموزشی، کیفیت بخشی، رویکردهای فرهنگی و اردویی، تجهیزات مراکز و نیروی انسانی تبیین کرده‌ایم که بر همین اساس شهریه مدارس تعیین می‌شود.

وی با بیان این که برای رتبه‌بندی در تلاشیم تا خارج از کشور را برای توسعه مدارس بررسی کنیم، ادامه داد: یک فرصت سه ماهه داریم تا شاخص‌های رتبه بندی را تبیین و ابلاغ کنیم تا در حوزه کیفیت بخشی تاثیر گذار بوده و جهت دهی مناسب به مدارس بدهیم.

وی با بیان این که رتبه بندی باعث الگوی توسعه مدارس می‌شود، افزود: رتبه بندی باعث کیفیت بخشی آموزش و تعیین شهریه می‌شود.

محمود زاده با بیان این که بر اساس شاخص‌ها به مدارس غیر دولتی درجه و نشان داده می‌شود، تصریح کرد: خانواده‌ها با توجه به شاخص‌ها و علاقه مندی خود می‌توانند از درجه مرکز آموزشی با خبر شده و در مدرسه ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.