پیشنهاد سردبیر

مجمع عمومی سازمان ملل امروز (چهارشنبه) قطعنامه ارائه شده توسط فلسطین برای ملزم‌کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قوانین بین‌المللی را تصویب کرد.

تصویب قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در سازمان ملل

 مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست به «حضور غیرقانونی خود در قلمروهای فلسطینی در عرض یک سال پایان دهد».

این قطعنامه با ۱۲۴ رأی مثبت در مقابل ۱۴ رأی منفی و ۴۳ رأی ممتنع تصویب شد.

این قطعنامه به شدت نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید می‌کند که چنین اقدامات تجاوزکارانه‌ای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهند از آزادی‌شان از طریق صدور قطعنامه‌ای برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی ظرف یک سال حمایت کنند.

این قطعنامه به رأی مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری استناد کرده که با درخواست مجمع عمومی صادر و در آن تأکید شد اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین از سال ۱۹۶۷ غیرقانونی است.

بالاترین هیأت قضایی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل ملزم است که هرچه‌سریع‌تر به حضور غیرقانونی خود در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد.

کشورهای عربی اخیرا خواهان جلسه ویژه مجمع عمومی چند روز قبل از حضور ده‌ها رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در نیویورک برای شرکت در افتتاحیه دوره سالانه مجمع عمومی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.