تحولات لبنان و فلسطین

حقیر جلوه کرد زمین در شبی که سعید و سردار با دو شاخه گل دشداشه‌پوش‌ها را به جزیره شادی رهنمون کردند. گاهی جاذبه فوتبال قوی‌تر از جاذبه زمین است و توپ چرمی بیشتر از سیب سرگردان ذهن‌ها را مشغول می‌کند.

سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با قدس: جانمان را می گذاریم تا شرمنده مردم نشویم

به گزارش قدس آنلاین، در چنین هنگامه‌ای پرنده‌ای تیزرو در آسمان پر از سنگ و پرنده بال می‌گشاید و گوشه ابرها را گره می‌زند تا به چهره اول یک شب روشن بدل شود.

سعید عزت‌اللهی پس از پاگشایی در جام باشگاه‌های آسیا با جامه شباب الاهلی در گفت وگو با قدس حرف‌های قابل تأملی زد.

*یک سوپر گل و یک بازگشت شکوهمند پس از ایام سخت مصدومیت. فکر می‌کردی با توپ پر برگردی؟

-من چهار ماه مانده به پایان فصل قبل از ناحیه رباط آسیب دیدم و از میدان دور ماندم. اما خدا کمک کرد مصدومیتم رفع شود و با طی دوران نقاهت، آماده تر از قبل برگردم و   کمک حال تیمم باشم. در روزی که شباب الاهلی به برد در خانه نیاز مبرم داشت با جای‌گیری مناسب کار را تمام کردم تا شیرازه تیم الحسین اردن از دقیقه ۲٠ به بعد از هم بپاشد.من البته از این سوپر گل‌ها زیاد زدم.

*و یک گل زلاتانی از سردار. شب، شبِ یوزها بود انگار!

-سردار کارش را بلد است و هر وقت اراده کند دروازه‌ها را باز می‌کند. ما سال‌هاست کنار هم هستیم و در دبی هم روزهای خاطره انگیزی را سپری می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم با این تیم گام‌های بلندتری در لیگ قهرمانان آسیا برداریم و یک سال رؤیایی را سپری کنیم.

*از اتلتیکو مادریدِ سی به روستوف و از آنجا به وایله بلدکلوب،دوحه و سرانجام شباب الاهلی. مهم‌ترین دستاورد سال‌های کوچ و هجرت چه بوده سعید؟

-تجربه. من در اسپانیا، دانمارک و روسیه روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کردم و پی بردم تنها تمرکز، تمرین و استمرار نظم و دیسیپلین است که می تواند چراغ راه آینده باشد. خوشحالم تجربه کافی کسب کرده‌ام و قطعاً با تعقل و تعمق سراغ آینده را خواهم گرفت.

* اگر قرار باشد مهم‌ترین برداشتت از سال‌ها تکاوری در فوتبال اروپا و آن‌سوی آب‌ها را شرح دهی به چه اشاره می‌کنی؟

-یکی از از ناراحتی‌هایم این است که بازیکنان ایرانی به تناسب استعداد و ظرفیت خود در اروپا ندرخشیدند. در دانمارک وقتی می‌گفتم از فوتبال ایران آمدم خیلی تهییج نمی‌شدند و در واقع تصور نمی‌کردند فوتبال ایران هم بازیکنانی در تراز فوتبال روز دنیا دارد. امیدوارم شرایطی مهیا شود توانایی بچه‌های ایران بیش از پیش در کشورهای صاحب فوتبال شناخته شود و بتوانیم در سطح اول فوتبال جهان بدرخشیم.

*فوتبال امارات در این سال‌ها چقدر پیشرفت کرده؟ تو پاسخ این پرسش را دقیق‌تر از هر کسی می توانی بدهی!

-اینجا دیگر همه چیز تغییر کرده و باشگاه‌ها در مدار پیشرفت و تحول حرکت می‌کنند. فراموش نکردید العین در آسیا چه نتیجه غیرقابل باوری گرفت. اینجا برای فوتبال هزینه می‌کنند و رده‌های پایه را جدی می‌گیرند و به فوتبال گلخانه‌ای اعتقاد ندارند. همین سبب پیشرفت باشگاه‌ها و فاصله نزدیک تیم‌ها شده است.

*از تیم ملی حرف بزنیم. فکر می‌کنی برای سومین بار ویزای جام جهانی را در چمدانت ببینی؟

-خب ما از دو بازی اصفهان و امارات دست پر خارج شدیم و ۶ امتیاز مهم با اتکا به هدایت کادر فنی و تلاش بچه‌ها کسب کردیم. یقین داشته باشید در ادامه راه تمام توان خود را برای موفقیت و رسیدن بی‌دغدغه به جام جهانی خواهیم گذاشت و جانمان را می گذاریم شرمنده مردم نشویم. هر چند بازی‌های سختی  پیش رو داریم و باید با برنامه ریزی و کار بیشتر مطالبات هواداران فوتبال را محقق کنیم. حقیقت این است در آسیا دیگر رقیب زمین خورده وجود ندارد و هیچ تیمی از پیش باخته نیست.

*با قلعه‌نویی در تیم ملی راحتی؟

-بی تعارف پس از حضور ایشان در رأس کادر فنی، تیم ملی شرایط مطلوب تری پیدا کرده و همبستگی بیشتری حاکم شده است. بازیکنان با آقای قلعه نویی رابطه خوبی دارند و همه با یک هدف مشترک برای سربلندی فوتبال ایران تلاش می‌کنیم.

* فوتبالی که شوربختانه در بحث زیرساخت‌ها با مشکلات عدیده مواجه است!

-بله متأسفانه این گرفتاری سال‌هاست که فوتبال ایران را آزار می دهد و فکری برای آن نشده. اینکه یک تیم حرفه‌ای در لیگ برتر ایران هر هفته در یک شهر بازی کند و از امتیاز میزبانی محروم باشد، اصلاً خوب نیست. امیدوارم با فشار ای‌اف‌سی و استانداردهایی که باید رعایت شود، مسئولان دست به کار شوند. واقعاً بد است تیم‌های باشگاهی و تیم ملی در به در دنبال زمین هموار بگردند.

*پارتیزانی که در جلد مارکوپولو فرو رفته و یک  تنه جهان را گز کرده در کدام نقطه از این کره خاکی آرامش بیشتری دارد؟

-برای ما بازیکنان که مدام از این سرزمین به آن سرزمین می‌رویم، مهم‌ترین اتفاق سازگاری با محیط است و باید در کمترین زمان خود را با جو حاکم وفق دهیم. برای من هیچ کجای دنیا انزلی نمی‌شود.

*کوچه‌های نمور انزلی، موج شکن، مرداب، ساحل، ماهی سفید و باران. ترکیب معرکه‌ای است. نه؟

-دقیقاً. آنجا زادگاه من است و در مکتب پدرم قد کشیدم و شکوفا شدم و تا اینجا پیش رفته‌ام. انزلی دریای استعدادهای کشف نشده است و اگر برای فوتبال پایه وقت بگذارند، ضرر نخواهند کرد.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.