آخرین تحولات لبنان

سرپرست معاونت طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران با اشاره به ویژگی های استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در بسیاری از شاخص ها در بین سایر استان ها رتبه برتر را دارد.

استان خراسان  رضوی در بسیاری از شاخص ها رتبه برتر را دارد.

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمارایران، در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی، ویژگی های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
 فریبا سادات بنی هاشمی سرپرست معاونت طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمارایران که به منظور دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی و همچنین بازدید از ستاد سرشماری عمومی کشاورزی این استان به مشهد سفر کرده است ضمن حضور در جلسه شورای اداری استان، ویژگی های مختلف سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
سرپرست معاونت طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمارایران در شورای اداری استان خراسان رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که "داشتن آمار و اطلاعات درست و دقیق پایه و اساس برنامه ریزی هاست"، اظهار کرد: یکی از طرح های بزرگ آماری که توسط مرکز آمارایران اجرامی شود، مربوط به سرشماری هاست.
بنی هاشمی تصریح کرد: سرشماری، این امکان را به مدیران، تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان میدهد که حتی در مناطق کوچک و دور افتاده نیز داده و آمار داشته باشند.
وی با اشاره به فرمان رئیس جمهور مبنی بر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ خاطر نشان کرد: بر مبنای فرمان رئیس جمهور، تمامی دستگاه های اجرایی، مکلف شده اند تمامی امکانات و موارد مورد نیاز این سرشماری را در اختیار مرکز آمار ایران قراردهند.
 سرپرست معاونت طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمارایران، تقارن فرا رسیدن هفته  دفاع مقدس و فعالیت های اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳را بفال نیک گرفت و گفت: در هفته دفاع مقدس که نماد همکاری، همبستگی و همیاری می باشد، انجام این سرشماری به نحو مطلوب انجام شود.  
بنی هاشمی با اشاره به ویژگی های استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: استان خراسان  رضوی در بسیاری از شاخص ها در بین سایر استان ها رتبه برتر را دارد.
وی با اشاره به نتایج سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳ اظهار کرد: استان خراسان رضوی در بین استان های کشور بیشترین بهره برداری کشاورزی را دارد که همین امر بیانگر اهمیت این استان نسبت به سایر استان ها، می باشد.  
سیدجمال الدین حسینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه بخش کشاورزی بدلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این بخش از یک طرف سهم بالایی از ارزش افزوده اقتصاد کشور را به خود اختصاص می‌دهد و از طرف دیگر سهم قابل ملاحظه‌ای در حوزه اشتغال دارد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور پاسخگویی به نیازهای روز افزون مدیران دستگاه های اجرایی و متولیان برنامه ریزی و توسعه درسطح کشور به آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی برای تحلیل وضعیت گذشته و حال و همچنین  پیش‌بینی نیاز های آینده، انجام آمارگیری‌های کشاورزی یک ضرورت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با اشاره به فرمان رئیس جمهور، ماده(۳) قانون مرکز آمار ایران و همچنین مصوبه شصت و دومین جلسه شورای عالی آمار، اظهار کرد: مرکز آمار ایران با همکاری وزارتخانه ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکتهای دولتی مکلف شده است، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را در ماه های آبان و آذر سال جاری در سطح کشور اجرا نماید
وی افزود: بر اساس مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران، تمامی دستگاه های اجرایی، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت های دولتی، مکلفند در مدت زمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی، افراد، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات مورد نیاز سرشماری را در اختیار مرکز آمار ایران(در استان در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداران در شهرستان های استان) قرار دهند
یعقوبعلی نظری استاندارخراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ تاکید کرد: به منظور ترغیب و مشارکت حداکثری جامعه هدف در این سرشماری، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان حداکثر توان خود را بکار گیرند.
استاندارخراسان رضوی تصریح کرد: فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی، به ویژه ادارات کل جهاد کشاورزی و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در راستای اطلاع رسانی و آمادگی جامعه مخاطب (روستائیان و بهره برداران کشاورزی) در خصوص ارائه آمار و اطلاعات صحیح در این طرح عظیم ملی، تمامی تلاش خود را بکارگیرند.
نظری تاکید کرد: فرمانداران و کلیه مدیران دستگاه های اجرایی استان، با ابلاغ دستورالعمل های مرتبط، برگزاری نشست ها و جلسات، تلاش نمایند تا هماهنگی های لازم به منظور اجرای هرچه مطلوب تر سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ بعمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.