پیشنهاد سردبیر

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان رو در روی تیم ملی مراکش قرار خواهد گرفت.

جام جهانی فوتسال - ازبکستان؛ تقابل یوزهای ایرانی و شیرهای اطلس برای رسیدن به سلسائو

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه رقابت های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان، امروز پنجشنبه ۵ مهر دو دیدار برگزار خواهد شد و در یکی از دیدارها تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۶ رو در روی مراکش قرار خواهد گرفت.

ایران - مراکش

تیم ملی فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی در حالی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی رسید که در مرحله گروهی با تیم های ونزوئلا، فرانسه و گواتمالا هم گروه بود و توانست با کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین، صعود کند.

ایران در دیدار اول با نتیجه ۷ بر یک ونزوئلا را مغلوب کرد. در دیدار دوم با نتیجه ۹ بر ۴ از سد گواتمالا گذشت و در دیدار سوم و در شرایطی که به نظر می رسید هم ایران و هم فرانسه تمایلی به برتری و صدرنشینی نداشتند در نهایت ایران با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.

اما دلیل اینکه هیچکدام از دو تیم نمی خواستند صدرنشین شود چه بود؟ طبق برنامه ریزی این مسابقات، سرگروه گروه F باید در یک هشتم نهایی برابر تیم دوم گروه E یعنی مراکش قرار بگیرد و در مرحله بعد هم به مصاف برزیل برود اما تیم دوم، در مسیری که روی کاغذ راحت تر به نظر می رسد باید ابتدا با تایلند و سپس با پاراگوئه دیدار کند.

اما در نهایت، شاگردان شمسایی، اعتبار فوتسالی خود را به مسیر راحت تر ترجیح دادند و در دیداری که در جوامع فوتسالی از آن با نام «رسوایی» و «فساد» یاد شده بود ایران به برتری رسید.

ایران به حریف ناخواسته رسید/ تقابل یوزهای ایرانی و شیرهای اطلس

مسیر صعود مراکش

تیم ملی مراکش هم در دور گروهی با پرتغال، پاناما و تاجیکستان دیدار کرد که در بازی اول برابر تاجیکستان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید. در دیدار دوم به مصاف پاناما رفت و ۶ بر ۳ پیروز شد و در دیدار آخر برابر پرتغال با نتیجه ۴ بر یک تن به شکست داد تا به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی صعود کند.

تیم ملی مراکش در سال های اخیر، پیشرفت های بسیار زیادی داشته است و توانسته خود را به عنوان یکی از قدرت های نوظهور در فوتسال جهان مطرح کند.

سابقه دیدارهای دو تیم

آخرین دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و مراکش در آستانه برگزاری جام ملت های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا بود که در تورنمنت تدارکاتی ویتنام، مراکش با نتیجه ۵ بر ۴ از سد ایران عبور کرد.

در فینال تورنمنت بین‌قاره‌ای تایلند هم که در سال ۲۰۲۲ برگزار شد مراکش با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید.

این دو تیم در جام جهانی ۲۰۱۶ هم به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری ۵ بر ۳ به سود ایران به اتمام رسیده بود.

ایران به حریف ناخواسته رسید/ تقابل یوزهای ایرانی و شیرهای اطلس

رنکینگ فیفا

در آخرین رده بندی تیم های برتر فوتسال جهان، تیم ملی ایران در رده چهارم جهان قرار دارد و مراکش ششم است.

مسیر رسیدن به برزیل

در صورتی که تیم ملی ایران بتواند در این مسابقه به برتری برسد در دیدار یک چهارم نهایی باید رو در روی برزیل قرار بگیرد. برزیلی ها در یک هشتم نهایی با نتیجه ۵ بر صفر کاستاریکا را از پیش رو برداشتند.

پرتغال - قزاقستان

در دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۸:۳۰ تیم ملی فوتسال پرتغال باید رو در روی قزاقستان قرار بگیرد. تیم ملی فوتسال پرتغال مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است و در آخرین رده بندی فیفا در رده دوم قرار دارد. قزاقستان هم که یکی از قدرت های نوظهور دنیای فوتسال است در رده هشتم جهان حضور دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.