آخرین تحولات لبنان

مازندران- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از بسته شدن پرونده طرح دریا در مازندران با ۲۹ غرق‌شدگی خبر داد و گفت: از آغاز تا پایان طرح دریا ۲۹ نفر در سواحل دریای استان غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال۵۲ درصد کاهش داشت.

پرونده طرح دریا در مازندران با ۲۹ فوتی بسته شد

علی عباسی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر از غرق شدگان مرد و بقیه زن هستند، افزود: ۸۱ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند.

وی ادامه داد: در این مدت شهرستان‌های محمود آباد با ۷، بابلسر و تنکابن هر کدام با ۶ مورد به ترتیب بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرهای رامسر و نور هر کدام با یک فوتی ناشی از غرق شدگی به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد با  نفر غرق‌شدگی۱۱، شهریور با ۱۰نفر، تیر با ۵  نفر و خرداد با ۳ مورد غرق‌شدگی به ثبت رسیده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۱۶ نفر و کمترین غرقی بالای ۶۱ با یک غرقی هستند.

عباسی با بیان اینکه بیشتر این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند، افزود: بدون شک ارائه به موقع آمار و برنامه ریزی مسئولان استان و اطلاع رسانی اصحاب رسانه در افزایش نیافتن این آمار نقش موثری داشته است.

به گفته وی طرح دریا از ابتدای خرداد آغاز شده و ۳۱ شهریور پایان یافته است.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.