آخرین تحولات لبنان

وزیر دفاع روسیه، دستور آغاز فراخوان خدمت اجباری نظامی شهروندان روس تا پایان سال جاری میلادی را داد و ستادکل نیروهای مسلح این کشور نیز تاکید کرد که سربازان تازه‌وارد همچون قبل به منطقه درگیری با اوکراین اعزام نشده و مدت خدمت نیز تغییری نکرده است.

 آغاز فراخوان پاییزه خدمت نظامی در روسیه

قدس؛ به نقل از خبرگزاری «تاس»، آندری بلویوسوف، وزیر دفاع روسیه، دستور آغاز فراخوان شهروندان روس واجد شرایط به خدمت نظامی در دوره زمانی اکتبر تا دسامبر سال جاری، و همچنین پایان دوره کسانی که در حال انجام این خدمت هستند، را امضا کرد. این خبر صبح امروز، سه‌شنبه،اول اکتبر، از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه منتشر شد.

در بیانیه وزارتخانه آمده است: «به دستور وزیر دفاع، به فرماندهان نواحی نظامی و کمیسرهای نظامی موظف شده‌اند با همکاری نهادهای اجرایی کشور و مقامات محلی، سازماندهی و اجرای فراخوان برای انجام خدمت نظامی در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، سایر نیروها، تشکیلات نظامی و نهادهای دیگر برای شهروندان بین ۱۸ تا ۳۰ سال که جزو نیروهای ذخیره نیستند و مشمول خدمت نظامی می‌شوند، در دوره اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۴ را تضمین کنند.»

همچنین بر اساس دستور وزیر دفاع،  سربازان، ملوانان، گروهبان‌ها و افسرانی که مدت خدمت اجباری آن‌ها به پایان رسیده است نیز از خدمت مرخص خواهند شد.

این سند توسط بلویوسوف به‌منظور اجرای فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تحت عنوان «فراخوانی شهروندان فدراسیون روسیه برای خدمت نظامی در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۴ و اخراج کسانی که خدمت اجباری نظامی را انجام می‌دهند»، که روز دوشنبه امضا شده بود، صادر شد.

مدت خدمت اجباری نظامی در روسیه تغییر نخواهد کرد

سرهنگ-ژنرال یوگنی بوردینسکی، رئیس اداره کل سازماندهی و بسیج ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز صبح امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فراخوان خدمت اجباری نظامی ارتباطی با ادامه عملیات نظامی ویژه در اوکراین ندارد و مدت خدمت اجباری تغییری نخواهد کرد.

بوردینسکی توضیح داد: «می‌خواهم تازه‌واردان و والدین آن‌ها را مطمئن کنم و می‌دانم که این موضوع همچنان برای آن‌ها مهم است. سربازانی که خدمت نظامی اجباری را انجام می‌دهند، همچون گذشته برای شرکت در عملیات نظامی ویژه اعزام نخواهند شد.»

علاوه بر این، این مقام بلندپایه نظامی تأکید کرد که مدت خدمت نظامی اجباری در روسیه نیز بدون تغییر باقی خواهد ماند.

روز گذشته اداره کل سازماندهی و بسیج ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از آغاز فراخوان پاییزه ۲۰۲۴  خبر داد. بر اساس این اطلاعات، حدود یک‌سوم مشمولان به واحدهای نظامی فرستاده خواهند شد، جایی که آموزش‌های نظامی دریافت کرده و تخصص نظامی خود را کسب خواهند کرد و سپس به یگان‌های نظامی در مناطق مختلف روسیه اعزام می‌شوند. همچنین تاکید شده است که از این افراد برای شرکت در عملیات نظامی ویژه استفاده نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.