آخرین تحولات لبنان

۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 1017126

نماینده مردم تهران گفت:آلودگی رود ارس معضلی بسیار جدی است و سفیر ایران در ارمنستان و وزیر صمت باید این موضوع را به جد پیگیری کنند.

آلودگی رود ارس معضلی بسیار جدی است

سمیه رفیعی گفت:همانطور که در جلسات بررسی رای اعتماد به وزیر صمت گفتم باید جلوی صدور بخشنامه های آنی گرفته شود اکنون نیز تاکید می‌کنم که این خواسته همچنان مورد مطالبه فعالان حوزه تولید و سرمایه گذاری است که در پاسخ جناب آقای وزیر قول داد، حداقل در حوزه‌ تحت اختیار خود این مشکل به نحو مطلوبی برطرف شود.

وی افزود: آلودگی رود ارس موضوع و معضلی بسیار جدی است بنابراین از سفیر ایران در ارمنستان و شخص وزیر می خواهم که این موضوع را به جد پیگیری کنند، سازمان ایمیدرو پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای رفع آلایندگی معادن مس بالا دست رودخانه ارس را داشته و این مورد از نظر کارشناسی مورد تایید ما است و با توجه به اینکه ایران دانش فنی تصفیه فاضلاب و پساب را در اختیار دارد می تواند در این زمینه کمک بسیاری داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: با توجه به حجم مبادلات و حمل و نقل مابین دو کشور، احداث پل دوم بر روی رود ارس یک نیاز ضروری است ‌و این مساله مورد توجه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران حاضر در نشست نیز بود.

رفیعی یادآور شد: دولت همواره باید به بخش خصوصی کمک کند و تسهیل کننده امور باشد تا حضور بخش خصوصی در ارمنستان پررنگ باقی بماند و مشکلات سرمایه‌گذاران از قبیل ضمانت‌نامه‌های بانکی و بحث حمل و نقل پیگیری شود و تکمیل اتوبان تبریز به مرز نوردوز می‌تواند راهگشای تسهیل روابط تجاری بین این دو کشور باشد البته آمادگی کشت فرا سرزمینی در کشور ارمنستان وجود دارد و این منطقه با توجه به نزدیکی و هزینه پایین حمل نقل محصولات، هدف مطلوبی برای این منظور است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست یادآور شد: تمرکز بر برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باشد و مقرره‌ها و بخشنامه‌های دولت به نحوی تنظیم شود که امنیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق شود؛ صدور بخشنامه‌ها و مقرره های خلق الساعه که عموما نتایج مصوبه های بخش های مختلف دولت است، بسیاری اوقات پایداری سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت را به مخاطره می اندازد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.