آخرین تحولات لبنان

رئیس پلیس فتا کلان شهر مشهد از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری ۳۵۰ میلیون ریالی با دانلود لینک جعلی همراه بانک خبر داد.

کلاهبرداری ۳۵۰ میلیون ریالی با همراه بانک جعلی

به گزارش قدس خراسان به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ" سیدابوالفضل طالب الحق"  بیان کرد: در پی شکایت زنی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت برای دانلود نرم افزار همراه بانک در اینترنت جستجو کردم و بدون توجه به آدرس لینک آن را دانلود و بعد از نصب بر روی تلفن همراه و وارد کردن اطلاعات حسابم بلافاصله از حسابم به صورت اینترنتی مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در بررسی های اولیه مشخص می شود، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام همراه بانک و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه علاوه بر سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، با دسترسی به پیام ها رمز یکبار مصرف را نیز شنود و جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

 طالب الحق تصریح کرد: کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فتا پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا مشهد به کاربران هشدار داد: شهروندان از لینک های ناشناس یا تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می کند خودداری کنند و اپلیکیشن های بانکی را صرفاً از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.