آخرین تحولات لبنان

عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است که ورود احساسی و هیجانی به بازار ارز از سوی مردم، عایدی جز ضرر و از دست دادن سرمایه به همراه ندارد، چرا که می توان پیش بینی کرد که قیمت ارز دوباره به کانال‌های قبلی باز خواهد گشت.

ورود احساسی به بازار ارز به‌ معنی از دست رفتن سرمایه است

سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام در واکنش به تنش‌های اخیر منطقه‌ای و نوسانات ارزی اظهار داشت: ما طی روزهای اخیر دوباره شاهد اتفاقاتی در منطقه بودیم که مثل دفعات قبلی باعث نوسانات ارزی شد، البته می توان پیش بینی کرد که قیمت ارز دوباره به کانال‌های قبلی باز خواهد گشت، چراکه تجربه یکسال اخیر مصداق بارز این روند است. 

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه اگر مردم در چنین شرایطی فریب تبلیغات وسوسه انگیز دلالان را بخورند، چیزی به جز ضرر و زیان در انتظارشان نیست، گفت: بی تردید ورود به بازار ارز برای مردم در این شرایط فقط به سود دلالان و نوسان‌گیران است که به فکر سوء استفاده از عدم آگاهی و هیجانات مردم هستند. 

موسوی با اظهار امیدواری به اینکه قیمت دلار به زودی به کانال ۵۹ یا ۶۰ هزار تومان برمی‌گردد، افزود: اگر مسایل سیاسی و امنیتی طی روزهای آتی به سمت آرامش برود، مطمئنا شاهد کاهش قیمت ارز خواهیم بود و به همین دلیل تاکید دارم که مردم نباید در این روزهای پرالتهاب و حساس به سراغ بازار ارز بروند. البته دلار همواره روند سینوسی داشته و هر رخداد و اتفاق سیاسی و امنیتی در داخل و منطقه باعث نوسان ارزی شده است که اینبار هم باید انتظار چنین فراز و فرودی را از بازار داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام خاطر نشان کرد: تنها دلیلی که شاید باعث جهش شدید قیمت دلار شود این است که  بازار حکم کند. در این صورت بازار می تواند قیمت را بالا ببرد که البته بعید است بازار در این شرایط به دنبال این نوسان باشد کما اینکه در روزهای گذشته شاهد چنین فضایی در بازار ارز نبودیم. در نهایت به مردم توصیه می‌کنم به هیچ عنوان سراغ بازار ارز نروند چون اصلا بازار مطمئن و سودآوری برای سرمایه‌گذاری نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.