تحولات لبنان و فلسطین

یک نماینده مجلس: بانک ها تکلیف خود را در حمایت از خانه‌دار شدن مردم انجام نمی دهند و همه مشکل را بر گردن بانک مرکزی می‌اندازند و می گویند بانک مرکزی به ما اجازه اعطای تسهیلات را نمی دهد، این وضعیت سبب شده هم مردم سرگردان شود و هم قانون اجرا نشود.

احمدی انارکی: مردم را از این بانک به آن بانک سرگردان کرده‌ایم / دولت چهاردهم پرداخت وام ساخت مسکن را تسهیل کند

احمد انارکی محمدی در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به وضعیت ارائه تسهیلات بانکی، گفت: منابعی که قرار بود به بانک ها برای اعطای وام به مردم، تخصیص پیدا کند ولی متاسفانه بانک ها وام نمی دهند و این وضعیت سبب شده است که مردم را از این بانک به آن بانک سرگردان کرده‌ایم؛ بنابراین برای حل این مشکل نیاز است ابتدا بانک ها بنگاه داری خود را کنار بگذارند.

وی با انتقاد از بنگاهداری بانک‌ها، اظهار داشت: بیشتر بانک‌ها به جای اینکه بانکداری کنند، بنگاهداری می کنند. بنابراین بانک ها تکلیف خود را در حمایت از خانه‌دار شدن مردم یا کمک به تولید مسکن یا هدایت نقدینگی به سمت تولید انجام نمی دهند و همه مشکل را بر گردن بانک مرکزی می‌اندازند و می گویند بانک مرکزی به ما اجازه اعطای تسهیلات را نمی دهد در حالی که تسهیلات خاص پابرجا است و این وضعیت سبب شده هم مردم سرگردان شود و هم قانون اجرا نشود و از همین رو دولت چهاردهم طبق برنامه هفتم توسعه باید پرداخت وام ساخت مسکن به مردم را تسهیل کند.

انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رأی آوری آقای همتی یکی از درخواست های ما این است که ارائه وام ساخت مسکن به مردم تسهیل شود اما متاسفانه به قانون هنوز هم که هنوز با گذشت بیش از چند ماه از روی کار آمدن تیم دولت جدید، عمل نشده است و اگر بانک ها به قانون عمل می کردند این وضعیت در رکود ساخت و ساز در سرتاسر کشور را نداشتیم و حتی مصوبه مبلغ جدید وام ساخت مسکن نیز ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: عدم ارائه تسهیلات ساخت مسکن یا وام ازداوج، مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است و مردم از این روند ناراضی هستند و حتی در صورت دریافت وام هم باید از موانع زیادی عبور کنند؛ بنابراین اولویت ما در کمیسیون حل مسایل مربوط به بانک و ارائه تسهیلات است. مسئله ساخت مسکن با کمک مردم نیازمند تامین مالی ساخت مسکن طبق قانون جهش تولید مسکن از محل تسهیلات ساخت مسکن دارد و در این زمینه با همه خاطیان برخورد لازم انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.