تحولات لبنان و فلسطین

تجربه تاریخی در طول انقلاب اسلامی نشان داده ایران تا به امروز در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکرده  و اتهامات آمریکا و انگلیس راهبرد و حملات پیش دستانه ای است که مبنای آن دخالت در امور داخلی ایران است.

اتهام‌زنی متهمان همیشه تاریخ به ایران

 ظاهرأ کار دنیا برعکس شده، دولتی مانند انگلیس که در هر کودتا و خرابکاری در جهان ردپایی از آن  وجود دارد و صدای تمام مردم و دولت های  منطقه رو چه در آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و حتی در خود اروپا در آورده حالا به جمهوری اسلامی ایران که خود زخم خورده دخالت های انگلیس در طول دویست سال گذشته است تهمت دخالت در امور خود می زند. در این رابطه روز گذشته کن مک‌کالم رییس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس (ام. آی5) بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعا کرده که سطح تهدیدها از جانب جمهوری اسلامی طی دو سال گذشته افزایش یافته و ایران و روسیه در حال توطئه و خرابکاری در انگلیس هستند. وی همچنین مدعی شد که مأموران سرویس اطلاعات داخلی انگلیس و پلیس این کشور از سال ۲۰۲۲ تاکنون با ۲۰ توطئه «بالقوه مرگبار» مورد حمایت ایران مقابله کرده‌اند.

این اتهامات البته به سرعت با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روبرو شد. اسماعیل بقایی اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه خواند.

ایران در مظان اتهام زنی متهمان همیشه تاریخ / پس از اظهارات تند هریس، انگلیس مدعی اقدامات خرابکارانه تهران در جزیره شد

راهبرد حملات پیش دستانه ای

جالب آنکه همزمان در سوی دیگر آتنلانتیک هم اتهام زنی ها مدام آمریکایی علیه کشورمان ادامه دارد. یانکی ها که در سه چهار ماه اخیر مدام تهران را به برنامه ریزی برای مداخله در انتخابات 5 نوامبر این کشور متهم می کردند حال و در میانه آشوب های منطقه که زیر سر رژیم صهیونیستی است پا را از این هم فراتر گذاشتند بگونه ای که کامالا هریس معاون بایدن و نامزد دموکرات ها در ماراتن 2024 دیروز مدعی شد که نه روسیه و نه چین بلکه این ایران است که بزرگ ترین دشمن آمریکا است.

مرتضی غرقی خبرنگار ارشد حوزه بین‌الملل وکارشناس سیاسی در گفت و گو با قدس، اما در باره این موج اتهام زنی علیه کشورمان معتقد است که تجربه تاریخی در طول انقلاب اسلامی نشان داده ایران تا به امروز در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکرده  واین جز سیاست های ما بوده است. آنچه که  مقامات انگلیسی و آمریکایی در  این روزها بر علیه کشورمان  ادعا می کنند راهبرد حملات پیش دستانه ای است که مبنای آن دخالت در امور داخلی ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروز لندن متهم ردیف اول در دخالت امور داخلی ایران است، گفت: در حال حاضر گروه ها ضد انقلاب و برانداز در انگلستان حضور دارند و این کشور بعنوان مادر تروریسم شناخته می شود بطوریکه لندن در فرایند دخالت و دشمنی خود با ایران هزینه های مالی، تبلیغاتی و حتی اطلاعاتی فراوانی را در اختیار گروهگ های ضدانقلاب در مرزهای کشورمان  پرداخت می کند.

موج دروغ پراکنی علیه ایران

خبرنگار ارشد حوزه بین‌الملل به یکی از دخالت های آشکار انگلیس در این روز ها در ایران می پردازد و معتقد است: تمامی راهبردها و اهداف دستگاه های امنیتی انگلیس از طریق سه رسانه سلطنتی از جمله بی بی  سی، ایران اینترنشنال و شبکه من و تو در حال پیگیری است و در این مسیر تمامی سیاست های لندن برعلیه منافع ملی ایران بصورت شبانه روز در حال پیگیری و اجرا است. وی اظهارات  کن مک‌کالم را بیشتر جنبه تبلیغاتی و فرار رو به جلوی دولت انگلیس در مواجه با افکار عمومی این کشور در حمایت از رژیم صهیونیتسی در جنگ غزه می داند و افزود: در یکسال اخیر انگلستان کمک های مالی، نظامی و اطلاعاتی گسترده ای را برای نسل کشی رژیم صهیونیستی پرداخت کرده است، این کار نشان دهنده سابقه طولانی لندن  دخالت در امور داخلی کشورها و کودتاها در طول دو قرن اخیر داشته و حتی امروز به بسیاری از کشورها به چشم مستعمره نگاه دارد . این در حالی است که امروز گفتمان انقلاب اسلامی ایران در منطقه باعث بیداری کشورهای اسلامی شده و  دوره استعمارگری انگلستان در غرب آسیا پایان یافته است.

مرتضی غرقی اقدام انگلیس بر علیه کشورمان را شبیه به رفتار این کشور در هنگامه حمایت از دیکتارتور معدوم عراق دانست و گفت: پیش از حمله آمریکا به عراق انگلیسی ها با رفتاری پیش دستانه در رسانه های خود ادعای حمله نظامی صدام حسین به آمریکا و کشورهای اروپایی را مطرح کردند تا زمینه برای برکناری وی از عراق مهیا شود، امروز نیز ملت ایران با هوشیاری خود به خوبی با دسیسه های انگلستان و آمریکا آشنا هستند و نوعی بیداری در کشور ایجاد شده که این مسئله به دیگر کشورهای منطقه و حتی جهان سرایت نموده ودیگر غرب توانی برای مهار آن ندارد. این دیدگاه نسبت به جمهوری اسلامی شکل گرفته و آنها قصد دارند از طریق فضای تبلیغاتی و سایبری به اهداف خود دست یابند اما ملت ایران به خوبی آمریکایی ها و انگلیسی ها را می شناسد .

غرقی  گریزی هم به ادعای  روز گذشته کاملا هریس درباره جمهوری اسلامی ایران  زد و تصریح کرد: در مرحله اول این سخنان جنبه خوراک تبلیغاتی داخلی برای نامزدهای ریاست جمهوری در بین صهیونیست ها دارد و در مراحل بعدی هیچ کدام از افرادی که بعنوان کاندید ریاست جمهوری و یا حتی مجلس نمایندگان در آمریکا انتخاب می شوند بدون کمک های مالی و پشتوانه لابی صهیونیست  آی پک  نمی توانند به کرسی قدرت دست پیدا کنند .

این کارشناس مسائل سیاسی ادعای هماهنگ انگلیس و امریکا را برنامه مشترک غرب در برابر ایران می داند و معتقداست: واشنگتن و لندن همواره مواضعی همگام و هماهنگ بر علیه جمهوری اسلامی ایران دارند بطوریکه  هر دو یک پیکره به هم بافته با تفکر مشترک سلطه گری و امپریالیسم در جهان می باشند. در سوی مقابل امروز تمام نگاه جنبش های آزادی بخش جهان به تهران دوخته شده است چراکه دیدگاه و بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در بین ملت های منطقه حتی اهل سنت بعنوان یک ایدئولوژی شناخته شده مطرح است و غرب نیز به شدت از آن هراس دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.