تحولات لبنان و فلسطین

۱۲روز پس از شروع عملیات زمینی اشغالگران این رژیم همچنان پشت مرزهای لبنان زمینگیر است.

سد محکم حزب‌الله در برابر تجاوز زمینی صهیونیست‌ها

قدس؛ پس از آنکه سه‌شنبه یکم اکتبر ۲۰۲۴ رسانه‌های عبری از آغاز عملیات زمینی در لبنان گزارش دادند. اسرائیل مدعی است عملیات زمینی را برای بازگرداندن ساکنان شمال به خانه‌هایشان انجام می‌دهد و مقاومت لبنان به او تأکید کرده تا زمانی که تجاوز به غزه را متوقف نکند جبهه شمال فعال می‌ماند و برای بازگشت شهرک‌نشینان صهیونیست‌ به خانه‌هایشان ناامن است.

در همان روز اول عملیات، حزب‌الله در ساعت ۸ صبح ضربه‌ای قاطع به پیکره نیروی زمینی اسرائیل وارد و با انتشار بیانیه‌هایی اعلام کرد محل تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک المطله را هدف حمله موشکی و محل تجمع در شهرک آویویم را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

در گزارش رسانه‌های عبری از نخستین عملیات، برآورد شد فقط در ۴۰ دقیقه، ۳۵موشک به سمت آنان شلیک شده است. در روزهای بعد هم حزب‌الله از کمین‌های سنگین و قدرتمندی خبر داد که صهیونیست‌ها را در تله انداخته و غافلگیر کرده است. رزمندگان، یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی را که تلاش داشت شهرک یارون را از سمت الحرش دور بزند،  با منفجر کردن بسته انفجاری غافلگیر کردند که به کشته یا زخمی شدن تمام آن‌ها منجر شد.

همچنین در شهرک عدیسه نیروهای دشمن قصد نفوذ به آنجا را داشتند که به یک کمین از پیش آماده شده رسیدند. مجاهدان با ندای «لبیک یا نصرالله» با مسلسل‌ به سمت آن‌ها تیراندازی کردند و این کمین منجر به کشته یا زخمی شدن آن‌ها شد درحالی که فریاد و فغانشان بلند بود. در دو روز گذشته هم چهار لشکر نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در ۶نقطه از مرز فلسطین اشغالی با لبنان تلاش جدی داشتند وارد این کشور شوند ولی نیروهای حزب‌الله با عملیات‌های سنگین مانع شدند.

شدیدترین درگیری‌ها در نزدیک بنت جبیل در مرکز رخ داد که در نتیجه آن، نیروهای گردان بدرِ حزب‌الله موفق شدند مانع ورود لشکر۳۶ ارتش اسرائیل به خاک لبنان شوند. لشکرهای ۹۸ و ۹۱ رژیم صهیونیستی هم در نبرد با نیروهای گردان نصر حزب‌الله تاکنون ناکام بوده و نتوانسته‌اند نفوذی از جنوب شرق لبنان داشته باشند. تیپ کماندویی رضوان هم در بخش غربی مرز لبنان لشکر۱۶۴ ارتش اسرائیل را زمینگیر و مغلوب کرد. در نبرد روزهای اخیر دست‌کم ۲۵نظامی صهیونیست کشته و ۲۸۰تن زخمی شدند، منابع غیر رسمی اما تلفات صهیونیست‌ها را تا ۴۰۰ نفر گزارش کرده‌اند. 

خبرنگار: فاطمه کامیاب  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.