تحولات لبنان و فلسطین

وزیر نفت تصریح کرد: مجموعه وزارت نفت همچون دوران سخت دفاع مقدس که چرخ‌های صنعت نفت هرگز متوقف نشدند، اکنون نیز با تکیه بر رعایت دقیق استانداردها و بهره‌گیری از فناوری‌های نو، به ویژه هوش مصنوعی، به دنبال غلبه بر چالش‌های کنونی است.

پاک‌نژاد: وزارت نفت هوش مصنوعی را برای حل چالش‌ها به خدمت می‌گیرد

محسن پاک‌نژاد در پیامی به‌ مناسبت فرارسیدن ۲۳ مهر روز جهانی استاندارد در عصر هوش مصنوعی افزود: بیست و سوم مهرماه روز جهانی استاندارد فرصتی برای تأکید دوباره بر اهمیت استانداردسازی و نقش آن در توسعه و پایداری صنایع است. شعار امسال «چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر صنعت نوآوری و زیر ساخت در عصر هوش مصنوعی»، ما را به همکاری جهانی در تقویت زیرساخت‌ها و نوآوری‌های صنعتی فرا می‌خواند.

وزیر نفت ادامه داد: تحولات جهانی و منطقه‌ای، به ویژه در منطقه غرب آسیا اهمیت توجه به دانش روز و ایستادگی در برابر چالش‌ها را برجسته کرده است. فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی نقش کلیدی در توسعه پایدار و مقابله با مشکلات پیچیده دارند و همچنین استانداردهای قوی و جامع بستر مناسبی برای استفاده بهینه از این فناوری‌ها فراهم می‌کنند.

وی تاکید کرد: وزارت نفت با افتخار اعلام می‌کند که با تلاش‌های مستمر و تعهد به رعایت استانداردها توانسته است عنوان «وزارتخانه برتر در محور استانداردسازی» را در سطح ملی کسب کند. این موفقیت نتیجه توجه ویژه به استانداردهای بین‌المللی استفاده از نوآوری‌ها و تشکیل کمیته‌های تخصصی در زمینه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی است.

پاک نژاد افزود: مجموعه وزارت نفت همچون دوران سخت دفاع مقدس که چرخ‌های صنعت نفت هرگز متوقف نشدند، اکنون نیز با تکیه بر رعایت دقیق استانداردها و بهره‌گیری از فناوری‌های نو، به ویژه هوش مصنوعی، به دنبال غلبه بر چالش‌های کنونی است. این تلاش‌ها نه تنها به پایداری و ایمنی صنعت نفت کمک می‌کند، بلکه مسیر توسعه متوازن این صنعت برای نسل‌های آینده را نیز هموار می‌سازد.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی کارکنان سخت کوش صنعت نفت، بالاخص متخصصان و کارشناسان کمیته‌های تدوین و بازنگری استانداردها و کمیته‌های استانداردسازی چهار شرکت اصلی وزارت نفت، امیدوارم با رعایت دقیق استانداردها و تلاش‌های مستمر، جایگاه کشور در سطح جهانی بیش از پیش تقویت شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.