تحولات لبنان و فلسطین

یک نماینده مجلس: مجلس به طور جد از بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها انتظار دارد که نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام کنند و نباید شاهد پرداخت قطره چکانی تسهیلات خرد مورد نیاز مردم باشیم.

یک نماینده مجلس از پرداخت قطره‌چکانی وام به مردم انتقاد کرد/ انتظار اصلاح وضع موجود از بانک مرکزی
محمد رسول شیخی زاده در گفتگو با خبرنگار قدس  در خصوص توقف اعطای تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک ها، گفت: گلایه مندی های فراوان مردم مربوط به عدم پرداخت تسهیلات ازدواج، تسهیلات مربوط به ساخت مسکن و .. به جا است؛ چراکه این تسهیلات، یا اصلا پرداخت نمی شود و یا اگر پرداخت می شود بسیار کم و ناچیز پرداخت شده است و مسئله در عدم تمکین به قانون توسط بانک ها است که متاسفانه نظارت مناسبی بر روی آنان وجود ندارد و سبب شده است که شاهد ناراحتی بسیاری از مردم و توقف پرداخت وام های خرد مورد نیاز مردم شده است.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر عدم پرداخت تسهیلات در ازدواج جوانان، گفت: جوانان برای امر ازدواج و تهیه جهیزیه به این تسهیلات نیاز دارند لذا توقف اعطای تسهیلات مشکلاتی را برای اقشار جوان ایجاد کرده است. همچنین خانواده‌ها در انتظار خانه دار شدن نیز با طرح نهضت ملی مسکن در انتظار ساخت مسکن به کمک عرضه زمین دولتی به آن ها و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هستند که متاسفانه در این زمینه شبکه بانکی و حتی بانک مرکزی نیز نسبت به این موضوع مهم همکاری لازم را ندارند.
شیخی زاده خاطرنشان ساخت: من به عنوان نماینده مردم در مجلس، به طور جد از بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها انتظار دارم که نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام کنند و نباید شاهد پرداخت قطره چکانی تسهیلات خرد مورد نیاز مردم باشیم و در مسئله مربوط به تسهیلات جدید ساخت مسکن باید به طور ویژه بانک مرکزی نسبت به ابلاغ آن اقدام کند زیرا ساخت مسکن معطل اقدام بانک مرکزی در زمینه ابلاغ مبلغ وام 800 میلیون تومانی و جدید ساخت مسکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.