تحولات لبنان و فلسطین

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه خواستار بازگشایی فوری یک گذرگاه امن برای نجات سیستم بهداشتی فروپاشیده در شمال نوار غزه شد.

فاجعه در بیمارستان‌های شمال غزه/درخواست فوری ایجاد گذرگاه‌ امن

 دفتر رسانه‌ای دولتی غزه خواستار بازگشایی «فوری و واقعی» یک گذرگاه امن برای نجات سیستم بهداشتی شمال نوار غزه شد که به‌دلیل تجاوزات رژیم صهیونیستی در وضعیت فاجعه‌باری قرار دارد.

این دفتر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «ارتش اشغالگر اسرائیل به حمله به سیستم بهداشتی در استان شمال نوار غزه ادامه می‌دهد. چند روز پیش تهدید کرده بود که چهار بیمارستان فعال در این منطقه را هدف قرار می‌دهد. این بیمارستان‌ها شامل بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزی، العوده و الیمن السعید هستند و حتی به اتاق مدیریت بیمارستان کمال عدوان تیراندازی کرد و تمام کادرهای پزشکی را مجبور به ترک این بیمارستان‌ها نمود.»

این بیانیه افزود: «وضعیت بیمارستان کمال عدوان، به‌ویژه در بخش نوزادان، در مرحله‌ای بسیار خطرناک و بی‌سابقه قرار دارد. این بیمارستان تنها مرکز مراقبت از نوزادان در استان شمال غزه است.»

همچنین اشاره شد: «بخش نوزادان مملو از بیماران است و موارد اورژانسی در بخش جراحی وجود دارد. حتی عمل‌های سزارین در شرایطی بسیار خطرناک و غیر بهداشتی انجام می‌شود. نوزادان تازه متولد شده نیازمند مراقبت‌های فوری و ویژه هستند.»

این دفتر همچنین افزود: «به‌دلیل کمبود فضا در بخش مراقبت‌های ویژه، بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه به بخش نوزادان منتقل می‌شوند، در حالی که این بخش باید مختص نوزادان باشد و هم‌اکنون کاملاً پر از بیماران بزرگسال است.»

در ادامه آمده است که «تمامی این موارد در شرایطی بحرانی قرار دارند و نیازمند مداخله فوری و باکیفیت پزشکی هستند، اما به‌دلیل وضعیت وخیم بیمارستان و حملات اسرائیل به سیستم بهداشتی، این امکانات در دسترس نیست.»

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه از جامعه بین‌المللی و تمامی سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه درخواست کرد تا به‌طور واقعی گذرگاهی امن برای نجات سیستم بهداشتی استان شمال غزه باز کنند و اطمینان حاصل کنند که بیمارستان‌های این منطقه به تمامی امکانات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.