تحولات لبنان و فلسطین

عباس نجار با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور به افتخار بازنشستگی نایل شدند، گفت: طی این مدت ورود معلمان به آموزش و پروش از طریق آزمون سراسری و استخدامی نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر بوده است و همچنان با کسری معلم مواجه هستیم.

حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور بازنشسته شدند / با کسری معلم مواجه هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس نجار در گردهمایی نومعلمان و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه شغل معلمی رزق و برکت ماندگار مادی و معنوی دارد، افزود: تاثیر معلمان در تربیت افراد جامعه قابل توجه و ماندگار است.

وی با بیان اینکه تربیت معلم به طور ویژه در دانشگاه فرهنگیان محقق می شود، اظهار داشت: اگر از پیشکسوتان در حوزه تدریس و مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان استفاده می شود، اقدامی در راستای انتقال تجربیات آنهاست.

نجار گفت: امروزه در عصر پر شتاب فناوری قرار گرفته ایم و ‌نسلی که معلمان امروز با آنها مواجه‌اند، نیازها و گفتمان متفاوتی دارند، پرسشگر و خلاق هستند که این ویژگی ها را نمی توان نادیده نگرفت، از این رو معلمان باید خیلی جلوتر از دانش آموزان باشند.

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه با لحاظ کردن خانواده ها، آموزش و پرورش حدود ۵۴ میلیون مخاطب در کشور دارد، گفت: در زمان حاضر ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را دانش آموزان تشکیل می دهند.

نجار به افزایش کاربرد هوش مصنوعی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره های مربوط به هوش مصنوعی با رویکرد کاربرد آن در ارائه آموزش و تولید محتوای آموزشی برای همه معلمان در سطح کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه معلمان سربازان و پیشروان دانش در جامعه هستند، گفت: توانمندسازی معلمان اولویت مهم آموزش و پرورش است و برنامه های متعددی در این راستا در طول سال برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.