تحولات لبنان و فلسطین

تیم فوتبال استقلال ایران امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در سومین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا در دبی میزبان النصر عربستان است.

استقلال- النصر امشب ساعت ۱۹:۳۰ / آخرین نوشداروی سهراب مقابل دیدگان موسیمانه

به گزارش قدس آنلاین، آبی‌پوشان کشورمان در حالی پای به این دیدار می‌گذارند که از دوبازی قبلی‌شان صاحب یک برد و یک باخت شده‌اند و النصر نیز با یک تساوی و یک برد به مصاف نماینده کشورمان آمده است. استقلال این روزها اصلاً شرایط خوبی ندارد و پس از باخت سنگین به ذوب‌آهن باید به مصاف النصری برود که این روزها با استفانو پیولی، مربی فصل پیش میلان ایتالیا به هیچ تیمی رحم نمی‌کند و شاید بهتر باشد بگوییم ترسناک‌ترین نسخه النصر به ناآماده‌ترین استقلال این سال‌ها رسیده است. درباره آمادگی یاران رونالدو همین را بس که آن‌ها در این فصل از ۶ بازی‌ای که مرد ایتالیایی روی نیمکتشان بوده صاحب حداکثر امتیازات شده‌اند و ۶ پیروزی متوالی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. پیولی در اواخر فصل گذشته در میلان روزهای سخت و پیچیده‌ای ‏داشت، ولی با این شروع فوق‌العاده حالا انرژی و اعتماد به نفس از ‏دست رفته را بازیافته است و در بهترین شرایط ممکن به مصاف ‏استقلال می‌رود.

اما از آن‌سو، سهراب بختیاری‌زاده در سومین و آخرین آزمون خود به عنوان سرمربی تیم آبی‌پوش تهرانی باید مهیای پیکاری دشوار برابر تیم پرستاره و قدرتمند عربستانی شود و برای این رویارویی، چالش‌های نسبتاً زیادی پیش روی او است. آبی‌پوشان پایان هفته خوبی نداشتند و از لحاظ روحی نیز شرایطشان نامناسب بود و باید دید سهراب بختیاری‌زاده در زمان چهار روزه‌ای که داشته، توانسته از نظر ذهنی تیمش را آماده استقبال از شاگردان استفانو پیولی کند یا خیر. همچنین چالش بزرگی که استقلال در بازی با ذوب‌آهن با آن مواجه بود خط دفاعی ایم تیم بود. آبی‌پوشان دردیدار قبلی با سه مدافع به مصاف گاندوها رفت و به سختی تنبیه شد. عملکرد ساختار دفاعی استقلال پراشتباه بود و روی هر سه گل شاهد خطاهای فردی بودیم. در این مسابقه نیز دارایی سهراب برای مرکز خط دفاعی همچنان محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا و سامان فلاح خواهد بود. حال باید منتظر بود و دید در مقابل فوق ستاره‌هایی چون مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، اندرسون تالیسکا، سادیو مانه و البته کریستیانو رونالدو سهراب چه تدبیری در خط دفاع استقلال خواهد اندیشید، شاید بازگشت حسینی به قفس توری آبی‌ها کمی از نگرانی سهراب کاسته باشد.

اما آنچه باید مدنظر داشت این است که النصر با داشتن ستارگان بزرگ دنیای فوتبال به هیچ عنوان تیمی شکست‌ناپذیر نیست و تساوی این تیم مقابل الشرطه عراق این را ثابت می‌کند. اگر آبی‌پوشان ایران از لحاظ روحی شرایط مناسبی داشته باشند و قدر موقعیت‌هایی که برایشان مهیا می‌شود را بدانند شکست رونالدو ویارانش در دبی کار سختی نخواهد بود. اکثر بازیکنان استقلال تجربه چندین‌باره بازی در لیگ‌قهرمانان آسیا را دارند و بازیکنانی مانند اندونگ و کاکوتا با سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا می‌توانند شب رؤیایی را برای استقلال و هوادارانش خلق کنند و در حالی که پیتسو موسیمانه از جایگاه نظاره‌گر بازی آن‌هاست خاطره شیرینی برای سهراب در آخرین حضورش در پست سرمربیگری استقلال رقم بزنند.

به هر ترتیب جدال با النصر، سومین و آخرین بازی استقلال با سرمربیگری بختیاری‌زاده خواهد بود. فارغ از هر نتیجه‌ای، پس از شنیده شدن سوت پایان این مسابقه، سهراب باید تیم را تحویل مردی بدهد که چند متر آن طرف‌تر رو سکوهای ورزشگاه راشد نظاره‌گر بازی سه‌شنبه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.