تحولات لبنان و فلسطین

باقرزاده با اشاره به اهمیت انجام وقف، گفت: اجر و ثواب تثبیت موقوفات کمتر از وقف کردن نیست.

اجر و ثواب تثبیت موقوفات کمتر از وقف کردن نیست

جلسه کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل اوقاف و امورخیریه و ثبت و اسناد و املاک استان بوشهر با حضور مدیر کل املاک مستغلات و امور ثبتی موقوفات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: به طور کلی تثبیت و صدور سند قطعاً بهترین ابزار برای صیانت از موقوفات است، تثبیت مالکیت و صدور اسناد موقوفات علاوه بر هویت دار کردن آن‌ها و عملی شدن نیت اصلی واقفین سبب جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از آنها نیز می‌شود.

وی از تلاش و زحمات و اهتمام ویژه مجموعه ثبت و اسناد و املاک استان در صیانت از حقوق موقوفات و صدور اسناد مالکیت تشکر کرد.

محمدرضا بزرگمهر مدیر کل ثبت و اسناد و املاک استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه املاک وقفی تاثیر زیادی در توسعه و سازندگی دارد، ابراز کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان امین موقوفات تعیین گردیده و جهت عملی شدن نیت اصلی واقفین و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از آنها، صدور سند مالکیت تک برگ موقوفات، ضروریست.

بزرگمهر خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته صدور اسناد مالکیت موقوفات با حساسیت خاصی صادر شده که در این راستا، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده مطالعه شده است.

وی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی و همت مجموعه ثبت و اسناد استان، تعداد یک هزار قطعه زمین موقوفه به مساحت هزار و ۸۹۰ هکتار جانمایی در سامانه کاداستر ثبت شده است.

مدیر کل ثبت و اسناد و املاک استان بوشهر گفت: با تلاش مجموعه ثبت شهرستان بوشهر بعد از ۵۰ سال، امسال، سند تک برگ موقوفات واقع در پایگاه هوایی به مساحت ۱۳ هکتار صادر گردید و تعداد ۵۲ سند مالکیت موقوفات واقع در اداره بندر در مرحله نهایی صدور سند مالکیت تک برگ هستند.

مجتبی باقر زاده مدیر کل املاک مستغلات و امور ثبتی موقوفات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور نیز ضمن تشکر از تلاش و زحمات مجموعه ثبت اسناد و املاک استان از پیگیری‌های مدیر کل و روسای ادارات اوقاف تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه اجر و ثواب تثبیت موقوفات کمتر از وقف کردن نیست، یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان که اکثر ماه‌های سال هوای گرم و طاقت فرسات، اقدامات ثبت اسناد و املاک استان فراتر از وظایف بوده و ستودنیست.

باقرزاده، وقف را پشتوانه مردمی در جهت رفع نیازهای جامعه دانست و افزود: وقف همیشگی بوده و زندگی با آیندگان است، در واقع زیباترین تجلی ایثار و ماندگارترین صدقه جاریه از مردم برای مردم است.

گفتنی است در این کارگروه روسای ادارات دو دستگاه به بیان مشکلات و موانع صدور اسناد مالکیت برخی موقوفات پرداختند.

در انتهای این جلسه، مدیرکل املاک مستغلات و امور ثبتی موقوفات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از مدیران کل اوقاف و امور خیریه و ثبت و اسناد و املاک استان و روسای ادارات شهرستان‌های دو دستگاه، تجلیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.